مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

دوستداران طبیعت آستارا با جمع‌آوری ۷۰۰ کیلو گرم زباله، بخشی از نوار ساحلی این شهرستان را پاکسازی کردند.

پاکسازی ساحل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شهردار آستارا گفت: با وجود اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، تفکیک زباله از مبدا و کارگاه‌های آموزش مدیریت پسماند، نامهربانی با طبیعت همچنان ادامه دارد.

جواد معیتی افزود: نوار ساحلی آستارا در فصل تابستان بیشتر از نقاط دیگر، مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. به‌همین دلیل امروز ۷۰۰ کیلوگرم زباله از آن جمع‌آوری شد و مسافران نیز به پاکیزگی ساحل اهمیت دهند.

وی اظهار کرد: باید مسافران و شهروندان علاوه بر بهره‌مندی از طبیعت، با رعایت اخلاق طبیعت‌گردی و توصیه‌های زیست‌محیطی در حفظ محیط زیست کوشا باشند. همچنین سطل‌های زباله در ساحل مخیری آستارا تعبیه شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا هم گفت: زباله تهدید جدی برای محیط زیست است و اداره حفاظت محیط زیست با مشارکت ارگان‌ها و نهادهای مختلف، برای ترویج فرهنگ پاسداشت طبیعت تلاش می‌کند و باید از ظرفیت تشکل‌های مردمی نیز استفاده شود.

مصطفی فلاح اضافه کرد: آموزش مدیریت پسماند برای دهیاران و برنامه‌های فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان از خطرات زباله‌ها، از برنامه های امسال این اداره برای فرهنگ‌سازی است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۱۸ کیلومتر نوار ساحلی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

کد خبر 526324

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha