مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: همه زمین‌های با کاربری آموزشی شهرداری‌های در سراسر استان تهران با حفظ مالکیت عرصه شهرداری به‌صورت رایگان  برای احداث مدرسه به آموزش و پرورش واگذار می‌شود.

ساخت مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد صیدلو اظهار کرد: به همه شهرداران شهرهای استان ابلاغ شد تا زمین یا زمین‌هایی که کاربری آموزشی دارند و مالکیت آن متعلق به شهرداری‌ها است، با حفظ مالکیت عرصه شهرداری به‌صورت رایگان برای احداث مدرسه به آموزش و پرورش واگذار و تمهیدات اخذ سند رسمی اعیان فراهم شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد شهرداری‌های شهرهای استان تهران ترتیبی اتخاذ کنند تا در قالب  اصلاحیه ماده «۱۰۱» قانون شهرداری‌ها (مصوب ۷/۲/۱۳۹۰) در زمان تفکیک اراضی شهری مازاد بر ۵۰۰ متر مربع  نسبت به اولویت تعیین کاربری آموزشی اقدام کنند. همچنین در هنگام تنظیم صورت‌جلسه توافق با مالکیت املاک واقع در محدوده شهرها، صرفاً زمینِ تخصیصی سهم سرانه آموزشی به هر میزان به رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد و سپس اسناد مالکیت آن بخش از اراضی حاصل از تفکیک که در صورت‌جلسه تفکیک به کاربری آموزشی اختصاص یافته پس از طی مراحل قانونی، از طرف مالک به  نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی وزارت آموزش و پرورش انتقال یابد.

صیدلو ادامه داد: اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری، ضمن ابلاغ مراتب به شهرداری‌ها، با توجه به تنوع متون توافقنامه واگذاری املاک دارای کاربری آموزشی (متعلق به شهرداری) به آموزش و پرورش، با تهیه متنی واحد و منطبق بر قوانین، نسبت به ایجاد وحدت رویه در شهرداری‌ها اقدام کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: بر طبق این مصوبه اداره کل راه و شهرسازی استان ظرف ۱۰ روز کاری از زمان ابلاغ این مصوبه، باید زمین یا زمین‌هایی که کاربری آموزشی دارند و تحت مالکیت راه و شهرسازی هستند را طبق قانون برای احداث فضای آموزشی به ادارات آموزش و پرورش ذی‌ربط واگذار کند.

کد خبر 526305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha