کمپانی بزرگ لورئال فرانسه از حذف واژگانی چون «سفیدکننده» که دارای ارجاع‌های نژادپرستی هستند از روی محصولات پوستی خود خبر داد.

brightening cream

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا رویترز نوشت سخنگوی شرکت لورئال (L’Oreal) فرانسه که بزرگترین تولیدکننده محصولات آرایشی در جهان است اعلام کرد که از واژگان «White» ،«Fair» و ««Light» به معنای سفید و روشن روی محصولات سفیدکننده پوست خود استفاده نخواهد کرد.

پیش از آن کمپانی چندملیتی یونیلور (Unilever) نیز در مواجهه با انتقادهای گسترده در فضای مجازی به حذف واژگانی مشابه با ارجاع‌های نژادپرستانه از روی محصولات پوستی خود اقدام کرده بود. 

لورئال و یونیلور دو شرکت بزرگ و اصلی تولیدکننده کرم‌های سفیدکننده پوست در سطح جهان هستند. این محصولات بیشتر در آسیا، آفریقا و کشورهای منطقه کارائیب مورد استفاده قرار می‌گیرند که معمولا داشتن پوست سفید برای مردم خوشایند است. 

انتقاد از این دو شرکت همزمان با اعتراض‌های جهانی به نژادپرستی پس از مرگ «جورج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست آمریکا به دست پلیس افزایش یافته است. 

شرکت آمریکایی «جانسون و جانسون» (Johnson & Johnson) نیز اعلام کرده دیگر کرم‌های سفیدکننده پوست خود را با برندهای «Neutrogena» و «Clean & Clear» در آسیا و خاورمیانه به فروش نخواهد رساند.

کد خبر 526040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha