رئیس اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با اشاره به وجود اسنادی از عصر قاجار، پهلوی و اوایل انقلاب در بایگانی راکد شهرداری همدان گفت: این سندها قابلیت حفظ و حراست به‌عنوان آثاری ارزشمند و میراث گذشتگان را دارد.

کتابخانه ملی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا تکلو  شنبه ۷ تیر اظهار کرد: اسناد باارزشی از اواخر دوره قاجار، پهلوی اول و دوم و سال‌های نخست انقلاب در بایگانی راکد شهرداری وجود دارد و علاوه بر آن پرونده‌ها و مکاتبات اداری قابل‌توجهی نیز در بایگانی‌ها جمع‌آوری‌شده که لازم است با حضور کارشناسان مرکز اسناد همدان ارزشیابی و تعیین تکلیف شوند.

رئیس اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور اضافه کرد: این اسناد پس از انتقال به مرکز اسناد، میکروب‌زدایی و مرمت‌شده و پس از طبقه‌بندی و فهرست‌نویسی از طریق سایت کتابخانه ملی ایران در اختیار محققان و تاریخ‌پژوهان ایران و جهان قرار می‌گیرد.

تکلو گفت: در پی توافق سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و استقبال شورای اسلامی و شهرداری همدان از اجرای آن در همدان، بررسی کارشناسی و تعیین تکلیف اوراق راکد شهرداری همدان با همکاری مرکز اسناد غرب کشور در دستور کار قرارگرفته است.

رئیس اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور از اقدام ارزنده شورای اسلامی و شهرداری در راستای حفاظت از میراث مکتوب و اسناد هویت مردم همدان قدردانی کرد و افزود: رفتار فرهنگی و دغدغه مندانه این نهاد می‌تواند الگویی برای سایر نهادهای دولتی و خصوصی برای حفاظت از میراث مکتوب استان باشد که بخشی از هویت ملی کشور محسوب می‌شود.

وی از همکاری اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با شهرداری همدان در توسعه محتوایی موزه مردم‌شناسی همدان خبر داد و گفت: شهرداری همدان تصمیم به راه‌اندازی موزه و مرکز مطالعات مردم‌شناسی شهر همدان گرفته و زیرساخت لازم آماده‌شده که از منابع عظیم آرشیو ملی ایران برای غنی‌تر شدن این موزه استفاده می‌شود.

کد خبر 525997

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha