شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی از کاهش شدید ذخایر خونی در مشهد و دیگر شهرستان‌های این استان خبر داد.

انتقال خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر مجید عبداللهی،  شنبه هفتم تیرماه افزود: در حال حاضر ذخایر خونی در خراسان رضوی کاهش یافته که ادامه این روند در روزهای آتی پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی را با چالش مواجه خواهد ساخت.

وی ادامه داد: به دلیل کاهش مراجعه مردم به پایگاه‌های اهدای خون، ذخایر خونی برای تمام گروه‌های خونی در خراسان رضوی رو به کاهش است، بنابراین از زائران و مجاوران بارگاه رضوی تقاضا می‌شود به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند و به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون پایگاه‌های اهدای خون در مشهد شامل امام رضا(ع) در خیابان شریعتی، امید در خیابان شیرازی، کریمی در خیابان شریعتی، سلیمانی واقع در بلوار استقلال، مهر در نبش بلوار ابوطالب از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۳ پذیرای داوطلبان هستند.

عبداللهی افزود: پایگاه امام رضا(ع) در شیفت عصر هم از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۸:۴۵ آماده دریافت خون‌های اهدایی مردم مشهد است.

وی اضافه کرد: نیاز به خون همیشگی است و انتقال خون خراسان رضوی هم‌اکنون تامین خون ۶۰ بیمارستان در این استان را بر عهده دارد.

خراسان رضوی سومین تولیدکننده خون در کشور بعد از استان‌های تهران و فارس به شمار می‌رود.

هم اکنون ۱۱ پایگاه انتقال خون در خراسان رضوی فعال است که ۶ پایگاه در مشهد و پنج پایگاه در شهرستان‌های نیشابور، گناباد، قوچان، تربت‌حیدریه و سبزوار قرار دارد.

کد خبر 525965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha