مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

معاون معماری و شهرسازی شهرداری سمنان گفت: پیرو نشست کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک در وزارت کشور، سمنان به عنوان یکی از شهرهای منتخب نمونه در این زمینه انتخاب شد.

سمنان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مریم معتمدی شنبه ۷ تیر افزود: پیرو نشست کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک در وزارت کشور و در چارچوب همکاری‌های مشترک این وزارتخانه با صندوق بین‌المللی اضطراری کودکان سازمان ملل یونیسف برای اجرای ابتکار جهانی شهرهای دوستدار کودک در ایران، بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، شهر سمنان به عنوان یکی از شهرهای نمونه دوستدار کودک انتخاب شد.

وی درباره انتخاب سمنان در کنار ۱۱ شهر دیگر به عنوان شهر نمونه دوستدار کودک اظهار داشت: ۴۵ شهر کشور متقاضی این فرایند بودند که پس از بررسی نتایج ارزیابی شهرهای متقاضی، سمنان انتخاب شد.

معتمدی گفت: بیش از ۸۰ برنامه در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و خدماتی ویژه کودکان زیر ۱۸ سال در سال ۹۸ اجرا شده است و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری مشارکت خوبی برای اجرای این برنامه‌ها داشتند و بخش‌های همسو با مسایل کودک در خارج از شهرداری هم در این زمینه نقش مناسبی ایفا کردند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری سمنان یادآور شد: سیدمحمد ناظم رضوی شهردار سمنان بر هم‌افزایی کلیه دستگاه‌های همسو با مسایل کودک و لزوم برنامه‌ریزی با هدف برخورداری از نشاط و شادابی برای دوران پساکرونا تاکید ویژه‌ای دارد.

وی به تلاش شهرداری سمنان در تامین زیرساخت های فرهنگی و تفریحی برای کودکان اشاره و اضافه کرد: مرکز تخصصی بازی کودک با نام کارن آماده بهره برداری است که آموزش‌های اجتماعی و شهروندی در یک محیط شاد و مفرح به کودکان ارائه می‌شود.

معتمدی یادآور شد: «سرزمین سحرآمیز» به عنوان اولین پارک هوشمند کودک در ایران یک مجموعه هوشمند و در بستر نرم‌افزار تلفن همراه، آموزش‌های مختلف در زمینه طبیعت، نجوم، مفاهیم نماز و دیگر موضوعات شهروندی را به کودکان ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: شهربازی بزرگ سمینا به زودی آماده استفاده کودکان و خانواده‌ها می‌شود، سامانه اختصاصی کودکان با ارائه برنامه‌های مختلف حوزه کودک در زمینه‌های فرهنگی، سرگرمی، سلامت، شهروندی و دیگر موضوعات مرتبط با نیازهای کودکان آماده رونمایی است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری سمنان تصریح کرد: کانال کودک در رادیو شهر که رسانه رادیویی ویژه شهرداری سمنان است راه‌اندازی شد و احداث کافه کتاب ویژه کودکان و موزه حیوانات و استاندارد کردن همه دستگاه های ورزشی و بازی بوستان‌های شهر در دستور کار قرار دارد.

۱۲ شهر در ایران به عنوان شهر دوستدار کودک انتخاب شده‌اند.

کد خبر 525947

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha