پس از رسانه‌ای شدن استعفای محمدرضا عارف از شورای عالی اصلاح طلبان، حال زمزمه‌های تعطیلی این شورا به گوش می‌رسد.

احمد حکیمی‌پور

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا عارف در حالی ۴ ماه قبل از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و ریاست این شورا استعفا داده است که خبر آن به دلایلی عجیب به تازگی منتشر شده است. درست ۲ ماه پیش عبدالواحد موسوی‌لاری، نایب‌رییس این شورای عالی نیز به‌ دلیل آنچه «شرایط جسمی» و لزوم «بازنگری در ساختار و ساز و کار نهادهای اجماعی اصلاح‌طلبان» خواند از حضور در هیات رییسه این شورای عالی استعفا داده بود. 

  • بیشتر بخوانید:

ماجرای عجیب کناره‌گیری عارف | استعفایی که پس از ۴ ماه رسانه‌ای شد | عارف گزینه احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ است؟

استعفا، تهدید یا فرصت اصلاح‌طلبان؟

استعفای عارف؛ چالش جدید شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان

حال با کناره گیری رئیس و نایب رئیس این شورا‏ به نظر می رسد که عمر فعالیت آن به پایان رسیده است، فعالیتی که همواره با انتقادهای فراوانی از سوی بدنه احزاب اصلاح طلب مواجه بوده است.

چنانکه محمدرضا تاجیک، استاد دانشگاه و مشاور سابق رئیس دولت اصلاحات امروز هم پیش تر تاکید کرده بود که صریح بگویم، امروز «تغییر» شورای عالی اصلاح طلبان در «تعطیلی» آن است. وی درباره وضعیت اصلاح طلبان گفته بود: «چون نیک بنگریم بسیاری از اصلاح‌طلبان امروز را در «هیچ‌کجا» و «هرکجا»‌ی نظری و عملی می‌بینیم. اینان اصلاح‌طلبی را دقیقاً در همان موقف و موضعی تعریف می‌کنند که قدرت و منفعتشان اقتضا می‌کند. این عده برای رسیدن به قدرت آرام و قرار ندارند. کک قدرت افتاده توی تن و جانشان و آرامش و قرار را از آنان ربوده است. اینان تابعان قدرت‌اند؛ بنابراین هرکجا قدرت هست، آنان نیز هستند. به بیان دیگر، این عده در خود و در ساحتِ گفتمانی خود نیز متوقف نیستند و به تعبیر مولانا، سر پنهان هستند اندر صد غلاف. ظاهرشان اصلاح‌طلب و باطنشان برخلاف.»

  • حکیمی پور: فردا برای تعطیلی فعالیت شورای عالی اصلاح‌طلبان تصمیم گیری می‌کنیم

در همین زمینه دبیرکل حزب اراده ملت به خبرگزاری مهر گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نهاد بالادستی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان است و فردا درباره استمرار فعالیت شورای عالی تصمیم گیری می کنیم.

‏ احمد حکیمی، دبیرکل حزب اراده ملت و رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره استعفای محمدرضا عارف از ریاست شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: مدت زیادی است که دیگر به جلسات شورای عالی سیاست گذاری نمی‌روم و امروز از استعفای عارف باخبر شدم.

وی در واکنش به ادعای استعفای عارف در اسفند ۹۸ و اطلاع شورای هماهنگی از این موضوع نیز گفت: محمدی نماینده انجمن اسلامی معلمان در جلسه پیشین شورای هماهنگی اصلاحات حضور داشت اما مطلبی درباره استعفای محمد رضا عارف مطرح نکرد و ما تا امروز اطلاع نداشتیم.

دبیرکل حزب اراده ملت در پاسخ به این سوال که ادامه فعالیت شورای عالی سیاست گذاری به چه شکل خواهد بود، گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نهاد بالادستی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان است و تصمیم گیری درباره استمرار فعالیت این مجموعه با شورای هماهنگی است.

وی افزود: با این حال بررسی استعفای رئیس و نایب رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان وظیفه شورای هماهنگی نیست و این موضوع باید در جلسات خودشان بررسی شود.

حکیمی پور درباره زمان تشکیل جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: جلسه این شورا طبق روال فردا یکشنبه  و با حضور اکثریت اعضا برگزار خواهد شد.

کد خبر 525862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    1 0
    تو مجلس دهم که عارف خیلی پر اثر نبود. فکر نمی‌کنم استعفای او خیلی هم مهم بوده باشه. افرادی مثل محمود صادقی و مصطفی تاج زاده برای این سمت موترترند