مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

رئیس هلال‌احمر شمیرانات اعلام کرد: اعضای تیم امدادونجات کوهستان این شهرستان در تلاشی پنج ساعته، کوهنورد مصدوم را از ارتفاعات بندیخچال - سنگ مریم نجات دادند.

نجات کوهنورد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن فراهانی اظهار داشت: این عملیات جمعه ۶ تیرماه و پس از کسب تماس با مرکز کنترل هماهنگی عملیات امدادونجات هلال‌احمر استان تهران مبنی بر سقوط کوهنورد ۴۲ ساله در ارتفاعات دربند آغاز شد.

وی افزود: بلافاصله یک تیم عملیاتی به‌همراه پزشک از پایگاه کوهستانی امداد و نجات دربند، ۲ تیم پشتیبان از پایگاه «شیرپلا» و واکنش سریع هلال‌احمر استان تهران به منطقه حادثه اعزام شدند.

فراهانی تصریح کرد: پس از رسیدن تیم‌ها به محل حادثه مشخص شد که مصدوم به‌دلیل استفاده نکردن اصولی از ابزار فنی از ارتفاع سقوط کرده و دچار شکستگی لگن و آسیب ستون فقرات شده است.

به گفته وی، مصدوم پس از انجام اقدامات امدادی اولیه، تثبیت فیزیکی و به‌منظور مراقبت‌های پزشکی بیشتر توسط تیم اعزامی به پایین کوه منتقل و در نهایت به عوامل اورژانس تهران تحویل شد.

رئیس هلال‌احمر شمیرانات خاطر نشان کرد: این عملیات به‌دلیل وزن سنگین مصدوم و سخت‌گذر بودن مسیر کوهنوردی، پس از پنج ساعت تلاش امدادگران به پایان رسید.

فراهانی تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

کد خبر 525807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha