دستگاه تصفیه فاضلاب خاکستری در مقیاس خانگی توسط محققان دانشگاه بیرجند ثبت اختراع شد.

دستگاه تصفیه فاضلاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  مازیار کبیری به راهنمایی دکتر ابوالفضل اکبرپور و دکتر محمد ‌اکبری اعضای هیات علمی دانشگاه بیرجند به ساخت نمونه آزمایشگاهی دستگاه تصفیه فاضلاب خاکستری در مقیاس خانگی ‌اقدام کردند.

محمد اکبری، عضو هیات‌علمی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: کارایی این سیستم پس‌از انجام آزمایش‌های متعدد در آزمایشگاه سازمان محیط‌زیست مورد تأیید قرار گرفت و پس‌از آن ‌گواهی ثبت اختراع آن اخذ شد. ‌

وی گفت: دستگاه ساخته شده توسط این گروه، توانایی تصفیه ‌فاضلاب خاکستری بر اساس استانداردهای سازمان آب و فاضلاب و سازمان محیط‌زیست ایران را دارد و این دستگاه می‌تواند ‌فاضلاب تصفیه شده را به مدت ۷ روز بدون کاهش کیفیت میکروبی آن ذخیره‌سازی کند.

عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند افزود: این دستگاه در میزان تصفیه، انعطاف‌پذیری بالایی داد، همچنین تحمل بار آلودگی متفاوت و تطابق با معماری محل ‌نصب از مزیت‌های این دستگاه است که این دستگاه را قادر می‌کند ۲۵۰ تا ۵۰۰۰ لیتر فاضلاب را در روز تصفیه کند و فاضلاب را ‌در مدت زمان کمتری نسبت به نمونه‌های قبلی با فرایند مشابه تصفیه کند.

اکبری خاطرنشان کرد: گروه آموزشی مهندسی عمران دانشگاه بیرجند در قالب موضوع پایان‌نامه کارشناسی ارشد با همکاری سازمان ‌نظام‌مهندسی ساختمان استان، نسبت به ساخت این دستگاه اقدام کرده است. ‌

وی یادآور شد: طرح مذکور حاصل تحقیقات مشترک گروه عمران دانشگاه بیرجند و سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی است. ‌

کد خبر 525805

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha