انجمن بیماری‌های عفونی آمریکا در تجدید نظر راهنمای درمانی‌اش برای کرونا قرص‌های کورتونی یا استروئیدی را هم برای درمان بیماری شدید کووید-۱۹ گنجانده است.

steroids

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز تنها داروی دیگری که این گروه پزشکی برای بیماران کووید-۱۹ خارج از کارآزمایی‌های بالینی توصیه می‌کند، داروی داخل وریدی رمدسیویر است که شرکت داروسازی گیلیاد آن را می‌سازد.

این انجمن پزشکی می‌گوید این تغییر بر اساس داده‌های اخیر یک بررسی در بریتانیا است که نشان می‌دهد داروی کورتونی ارزان قیمت و در دسترس دگزامتازون میزان‌های مرگ را در میان افراد بستری‌شده دارای شدیدترین شکل کووید-۱۹ تا حدود یک سوم کاهش می‌دهد.

این گروه اکنون توصیه می‌کند که دگزامتازون یا داروهای کورتونی معادل آن مانند متیل‌پردنیزولون یا پردنیزون در بیماران بستری‌شده کووی-۱۹که نیاز به اکسیژن اضافی، دستگاه تنفس مصنوعی یا اکسیژن‌رسانی مکانیکی خارج از بدن دارند، به کار برده شود.

انجمن بیماری‌های عفونی آمریکا مصرف داروهای کورتونی را برای بیماران کووید-۱۹ که نیاز به اکسیژن مکمل ندارند، توصیه نمی‌کند.

دستگاه ایمنی در بیماران مبتلا به شکل شدید کووید-۱۹ واکنش بیش از حد شدیدی نشان می‌دهد و باعث زنجیره‌ای از رویدادهای بالقوه آسیب‌رسان می‌شود. داروهای کورتونی یا استروئیدی از گذشته برای مهار پاسخ التهابی استفاده می‌شدند، اما در عین حال ممکن است افراد را در معرض خطر سایر عفونت‌ها قرار دهند، بنابراین پزشکان در استفاده از آنها در محیط‌های بیمارستانی یا در بیمارانی که در مراحل اولیه بیماری هستند و هنوز پاسخ شدید ایمنی بروز نکرده است، محتاط هستند.

کد خبر 525660

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha