امام جمعه مشهد گفت: عامل فساد در کشور، ساختار نامناسب و ساختارهای فاسد پرور و فسادساز است که در جریان اجرایی کشور وجود دارد، این ساختارها باید اصلاح شود.

علم‌الهدي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در یادداشتی که با عنوان پیام جمعه منتشر شد افزود: نظام بانکی ما، نظامی است که در آن دزد پرورش پیدا می‌کند، ریشه همه دزدی‌ها و فسادها به خرابی نظام بانکی برمی‌گردد، این ساختار فاسد است، ساختارهای دستگاه‌های نظارتی مختلف نیز نظام درستی ندارد.

وی ادامه داد: جریان حمایت از مصرف کننده وقتی می‌خواهد جلو گرانی و فساد را بگیرد، باید مصرف‌ کننده را در نظر بگیرد، این مصرف‌کننده‌ای که می‌خواهد از او حمایت کند، آن آدم گردن‌ کلفت سرمایه‌دار ثروتمند نیست، مصرف‌کننده این فقیر بدبخت آسیب‌پذیر است.

امام جمعه مشهد گفت: این ساختارها باید درست شود، فردی که با چند هزار میلیارد تومان رشوه یا اختلاس به ‌عنوان دزد کلان مورد تعقیب قرار گرفته است، روز اول که این کاره نبود، این دزدی‌ها را جز در این ساختارهای فاسد و فسادساز یاد گرفته؟ این ساختارها باید اصلاح شود وگرنه تنها تعقیب و حرکت‌های اجرایی مؤثر نیست، البته از حرکت‌های مبارزه با ظلم و فساد تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: تعقیب جریان‌های قدرت و ثروت وابسته به خارج و اصلاح ساختارهای فاسدی که در کشور وجود دارد موجب حل مشکل است، امیدواریم مسوولان ما قدرت، تدبیر و شناخت پیدا کنند که هم با این جریان‌ها مقابله کنند و آن‌ها را براندازند و هم این ساختارها را اصلاح کنند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: ریشه این مفاسد اقتصادی، جریان قدرت و ثروت وابسته به خارج از کشور است، لازم است با این جریان که در درون کشور و جامعه ما نفوذ کرده است، مقابله شود.

وی گفت: به صرف این‌که مفسدی را شناسایی، تعقیب و بازخواست کنند و اموال از دست رفته ملت را به بیت‌المال مسلمین برگردانند، مسئله تمام نمی‌شود زیرا به دنبال هر حرکتی در مبارزه با یک فاسد و تعقیب هر فاسد دانه ‌درشت، جریانی به راه می‌افتد که این مبارزه را لوث کند که چرا از اول کسی به سراغ این فاسد نرفته و چرا آنانی که بودند یقه‌اش را نگرفتند؟ جریان قدرت و ثروت از کانال اینگونه جریان‌ها وارد می‌شود تا نگذارد فاسدیابی و براندازی فاسد ادامه پیدا کند.

امام جمعه مشهد افزود: همین‌که دستگاهی آمده یک فاسد دانه‌ درشت را که ریشه رشوه‌خواری در دستگاه قضایی بوده و این دستگاه را به لجن کشیده گرفتند، تعقیب کردند و تحت تعقیب قانونی قرار دادند و ایادی وی را شناسایی می‌کنند، باید کمک و حمایت شود. 

وی با بیان اینکه عدالت‌خواهی با سوسیولوژی بازیِ سوسیالیستی اجرا نمی‌شود و تحقق پیدا نمی‌کند ادامه داد: عدالت‌خواهی در تقاضا و مطالبه عدالت اجتماعی اسلام است و در این عدالت، عنصر تقوا وجود دارد.

آیت الله علم الهدی گفت: عدالت‌خواهی اسلام از تقوا جدا نیست، افترا زدن و توهین کردن خلاف تقواست، تهمت زدن به مؤمنی که به ‌عنوان یک عنصر مبارزه با فساد شناخته ‌شده و در کارنامه کاری‌اش ده‌ها و صدها حرکت مبارزه با فساد دارد، نتیجه‌اش این است که مبازره با فساد تضعیف شود و این همان نتیجه‌ای است که جریان قدرت، ثروت و فساد می‌خواهد.

وی افزود: با وضعیتی که برای اشتغال و مشکلات کاری ناشی از ویروس کرونا که برای فقرا و ضعفا به وجود آمده، نرخ مرغ را کیلویی ۱۵ هزار تومان گذاشتند، آیا این حمایت از مصرف‌کننده است؟ اگر نهاده‌های دامی مشکل دارد، دولت مشکل آن را حل کند، نمی‌شود که صورت‌مسئله را پاک کنیم. این نرخ‌گذاری‌ها ندانم کاری است یا نداشتن تدبیر و مدیریت. اگر در حمایت از مصرف‌کننده تدبیر و مدیریت ندارید، این مسوولیت را قبول نکنید، کسی بیاید که بتواند از مصرف‌کننده حمایت کند.

امام جمعه مشهد همچنین با اشاره به سالروز شهدای هفتم تیر ادامه داد: حادثه هفتم تیر ۱۳۶۰ در مسائل اجتماعی امروز ما یک جریان زنده است و علتش این است که این روز برای ما یک نمایشگاه بسیار شفاف از چهره و ماهیت نفاق است.

وی گفت: در طول انقلاب شهید بسیار دادیم اما آنچه جریان نفاق از اسلام و انقلاب گرفت، به ‌مراتب سنگین‌تر از شهادت‌هایی بود که در پهنه ۴۱ سال انقلاب ظهور پیدا کرد، شاهد این‌که منافقین از کفار بدتر هستند این است ‌که آنان قبل از شهادت شهید بهشتی، مقام معظم رهبری را هدف گرفتند و می‌خواستند وجود مقدس رهبری را از امام و انقلاب بگیرند. آنان تشخیص دادند که شخصیت تداوم‌بخش رهبری نظام بعد از امام، مقام معظم رهبری است و به فکر این افتادند این وجود مقدس را از دست انقلاب بگیرند ولی اراده و مشیت پروردگار در تداوم سلامتی و عافیت رهبر معظم انقلاب بود. 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در این حادثه یک‌ مرتبه با اراده غیبی تحولی در حال ایشان ایجاد شد و به فرموده خودشان که آن روز به امام عرض کردند "برای من ثابت شد خدا با من کاری دارد که من زنده ماندم"، معلوم شد خدا با ایشان کار داشت که ایشان زنده ماندند و این لطف و مشیت پروردگار بود، کار ایشان این بود که بعد از گذشت سی ‌و چند سال از رحلت امام بزرگوار، تداوم‌ بخشی جریان انقلاب را در رهنمودها و تدابیر حکیمانه معظم له مشاهده ‌کنیم این در واقع نمایشگر آن عمق جنایت و فساد منافقین بود که امام بزرگوار فرمودند "منافقین از کفار بدترند".

کد خبر 525624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    4 0
    حاج آقا . اگر روزنامه نگاری آزاد وجود داشت . 20 سال طول نمیکشید تا آقای طبری گیر بیافتد
  • ییلان IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    0 1
    زنده باد زنده باد امام جمعه محبوب و ولایی
  • US ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    1 0
    بیش از40 سال ازانقلاب می گذرد تازه ایشان متوجه شدن