عضو شورای عالی بورس با تاکید بر اینکه محدودیت‌های فروش سهام عدالت موقتی است گفت: وجود محدودیت برای فروش سهام عدالت باعث می‌شود تا افراد به مرور با بازار سرمایه آشنا شوند و با مشاهده افزایش قیمت‌ها عطش آن‌ها برای فروش فروکش کند.

سهامع دالت

به گزارش همشهری آنلاین ایرنا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران نوشت: سعید اسلامی افزود: هدف این محدودیت‌ها جلوگیری از آسیب رساندن به بازار و همچنین سرمایه گذاران بوده است، نگرانی دیگری که وجود داشت این بود که افرادی که درآمد پایین‌تری دارند در تصمیم هیجانی اقدام به فروش دارایی ارزشمند خود نکنند، این محدودیت باعث می‌شود افراد کم کم با بازار سرمایه آشنا شوند و وقتی می‌بینند قیمت‌ها بالا می‌رود، عطش آن‌ها برای فروش فروکش می‌کند.

وی با اشاره به امکان فروش ۳۰ درصد سهام عدالت برای مشمولین این سهام، اظهار داشت: تعیین ۳۰ درصد فروش سهام عدالت، دلایل متعددی داشت از جمله اینکه در بین اهالی بازار این نگرانی ایجاد شده بود که اگر مشمولان سهام عدالت بخواهند تمام سهام خود را بفروشند، چه اتفاقی می افتد، البته هدف ایجاد محدودیت برای معامله گران نبود زیرا در ذات مالکیت اختیار فروش وجود دارد.

این عضو شورای عالی بورس ادامه داد: از سوی دیگر نهاد حاکمیت متمایل بود مردم بیشتر به سمت مدیریت غیرمستقیم بروند تا پول‌ها در شرکت‌های استانی باقی بماند که صرف برخی از پروژه‌های توسعه استانی شود.

اسلامی با بیان اینکه هنوز تصمیم گیری جدیدی در مورد امکان فروش درصد بیشتری از سهام عدالت گرفته نشده است، گفت: همچنین زمان معاملات آنلاین سهام عدالت هنوز مشخص نشده است.

کد خبر 525620

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاهین IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    5 0
    توجه داشته باشید معامله وخرید وفروش سهام عدالت هیچگونه آثار منفی بر بورس و بازار سرمایه ایجاد نمی کرد ونمی کند ذات بورس به همین نقل وانتقالات است و تصمیم بر 30درصد خیلی خوب نبود باید کمک هم به قدرت خرید قشر پایین هم می کردیم بعداز یک مدت میتوانیم 30درصد را به 50درصد برسانیم و هیچ آثار منفی هم بر اقتصاد ندارد
  • محمد IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    1 0
    پی چراتواین مملکت کسی جوابگو نیست یک ماه میشه ۳۰درصد سهام راازطریق بانک ملی فروختیم پس چراپول راواریز نمیکنن