تازه‌ترین تجربه کارگردانی الیا سلیمان فلسطینی «بهشت حتما همین است» در چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز منتقدان عرب دو جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان را برد.

اليا سليمان در بهشت حتما همين است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین دیلی، فیلم کمدی «بهشت حتما همین است» سال گذشته در جشنواره فیلم کن در بخش مسابقه حضور داشت و به نمایندگی از فلسطین هم به نود و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار معرفی شد اما به فهرست نامزدهای نهایی راه نیافت. سه نامزد نهایی چهارمین دوره جوایز منتقدان برای فیلم‌های عربی در جشنواره فیلم کن معرفی شده بودند اما به دلیل برگزار نشدن کن ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا، برگزیدگان روز پنجشنبه در یک برنامه آنلاین در حاشیه بازار فیلم کن معرفی شدند.

مرکز سینمای عرب در قاهره سازمان‌دهنده جوایز منتقدان برای فیلم‌های عربی است و امسال ۱۴۱ منتقد و کارشناس عربی و بین‌الملل از ۵۷ کشور با آرای خود آثار و افراد برگزیده را معرفی کردند. فیلم‌هایی وارد این رقابت می‌شوند که سال پیش دست‌کم در یک رویداد سینمایی بین‌المللی و جهانی شرکت کرده باشند. در سه دوره پیشین به ترتیب «در آخرین روزهای شهر» به کارگردانی تامر السعید از مصر، «واجب» آن‌ماری جاسر از فلسطین و «یوم‌الدین» ابوبکر شوقی از مصر جایزه بهترین فیلم را برده بودند.

برگزیدگان چهارمین دوره جوایز منتقدان برای فیلم‌های عربی عبارتند از بهترین مستند: «حرف زدن درباره درختان» از سودان، بهترین بازیگر مرد: سامی بوعجیله برای «یک پسر» از تونس، بهترین بازیگر زن: هند صبری برای «رویای نورا» از تونس، بهترین فیلمنامه: امجد ابوالعلا و یوسف ابراهیم برای «تو در ۲۰ سالگی خواهی مرد» از سودان و بهترین کارگردان و بهترین فیلم: الیا سلیمان و «بهشت حتما همین است» از فلسطین.

کد خبر 525616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha