جمعه ۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از تصویب احداث شهر جدید کرمانشاه خبر داد و افزود: مکان‌یابی این شهر در حال انجام است.

کرمانشاه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مهرداد سالاری در نشست شورای اداری استان به تصویب شهر جدید کرمانشاه اشاره کرد و افزود: مراحل طراحی این شهر در حال انجام است. در شهر جدید زمین ارزان قیمت برای ساخت در اختیار اقشار کم درآمد قرار می‌گیرد.

وی افزود: مشاور این پروژه دانشگاه "شهید بهشتی" است و سه نقطه برای اجرای این طرح شناسایی و مکان‌یابی شده است که پس از تصویب یک نقطه آن را اعلام می کنیم.

سالاری در ادامه به تردد کامیون‌های سنگین در راه‌های استان و حرکت آنها به سمت مرزها اشاره کرد و افزود: بحث ترانزیت اقدامی بین المللی است و درآمد آن از مرزها می‌گیریم و متاسفانه خسارت حاصل از آن را استان باید پرداخت کند و این ظلم است که راه های ما خراب می شود اما هزینه‌ای بابت آن به استان پرداخت نمی‌شود.

این مسئول به اختصاص اعتبار ۷.۲ میلیارد تومانی برای راه های روستایی استان هم اشاره ای داشت و افزود: از نمایندگان می خواهیم جهت رایزنی برای افزایش این اعتبارات تلاش کنند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به ساخت هم‌زمان هشت پروژه بزرگراهی در استان،  گفت: هم‌زمان با این پروژه، سه راه اصلی هم در حال ساخت داریم که همگی نقش موثری در توسعه و رونق اقتصادی استان دارند.

سالاری تصریح کرد: همچنین احداث دو پروژه آزادراهی را در دستور کار داریم که پروژه آزادراه حمیل-بیستون با رقم سرمایه‌گذاری حدود دو هزار میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی در حال انجام است و به دنبال جذب سرمایه گذار برای ساخت آزادراه همدان-کرمانشاه هستیم.

وی افزود: مشکل حال حاضر در بحث جذب سرمایه‌گذار برای آزادراه کرمانشاه-همدان، درصد مشارکت دولت و سرمایه‌گذار در این پروژه است، به نحوی که قرار است دولت ۳۰ درصد اعتبار پروژه را تامین و ۷۰ درصد مابقی توسط سرمایه گذار تامین شود و همین تقسیم بندی، پروژه را برای سرمایه‌گذاران فاقد جذابیت کرده است و اگر این تقسیم‌بندی به ۵۰ - ۵۰ تغییر کند، جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران خواهد داشت.

سالاری به توسعه مسیر ریلی در استان هم اشاره کرد وافزود: در حال حاضر قطار به کرمانشاه رسیده و زیرسازی مسیر ریلی در محدوده کرمانشاه-اسلام آبادغرب ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این میزان پیشرفت در محدوده اسلام آبادغرب-خسروی حدود ۱۲ درصد است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه اعتبار امسال راه آهن بسیار اندک است، از نمایندگان خواست تا در زمینه افزایش این اعتبارات تلاش بیشتری داشته باشند.

سالاری در ادامه با اشاره به تصویب دهکده لجستیک کرمانشاه، گفت: ۲۰۰ هکتار زمین برای راه اندازی این دهکده که نقش مهمی در ترانزیت کالا دارد اختصاص یافته و هم اکنون در مرحله واگذاری زمین هستیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه اشاره ای هم به وضعیت ساخت واحدهای مسکن ملی در استان داشت و با اشاره به هدف‌گذاری ساخت ۹۰۰۰ واحد مسکن ملی در استان، گفت: عملیات اجرایی ساخت ۳۸۰۰ واحد شروع شده است.

کد خبر 525535

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha