دومین بخش مراقبت‌های ویژه (آی.سی.یو) کووید ۱۹ با ظرفیت ۱۳ تخت در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس روز جمعه ۶ تیر گفت: با توجه به روند افزایشی آمار بیماران بستری به علت ابتلا به کووید ۱۹، تاکنون ۲۰۵ تخت به این بیماران اختصاص داده شده است.

دکتر محمد تمدن‌دار با اشاره به اینکه این مجتمع حداکثر توان خود برای درمان بیماران کرونا به کار گرفته است و توان تحمل بار اضافی را نخواهد داشت افزود: در مواجهه با این ویروس افراد جامعه به دو گونه رفتار می‌کنند: یک دسته افرادی که شرایط موجود را درک می‌کنند و با پروتکل‌های بهداشتی کاملا آشنا هستند و به شدت آنها را رعایت می‌کنند و عده دیگری که بی‌توجه به شرایط موجود و رعایت نکردن دستورهای بهداشتی باعث انتشار وسیع ویروس در جامعه می‌شوند. 

وی با تاکید بر اینکه لازم است فرهنگ "هر شهروند، یک مسئول" توسعه یابد و تمامی افراد خود را در حفظ سلامت عمومی دخیل بدانند گفت: همه ما در راستای افزایش سطح سواد سلامت و آموزش افرادی که با بی‌احتیاطی موجب انتشار ویروس در جامعه می‌شوند مسئولیم و نباید به راحتی از کنار آنها گذر کنیم.

تمدن‌دار ادامه داد:امروز سلامت تک‌تک افراد جامعه درهم‌تنیده و به یکدیگر مرتبط است. لذا همه باید به عنوان یک شهروند مسئول، با توسعه آموزش و در صورت لزوم برخورد متعارف با افرادی که باعث به خطر افتادن سلامت همگانی می‌شوند نقش خود را در پاسبانی از سلامت خود، خانواده و جامعه ایفا کنیم.

کد خبر 525490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هرمزگان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha