سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان سه‌شنبه 20 مه (31 اردیبهشت) اعلام کردند که یک تومور مغزی سرطانی عامل تشنج اخیر سناتور ادوارد کندی، یکی از باسابقه‌ترین سیاستمداران آمریکا بوده است.

به گزارش آسوشیتدپرس پزشگان این سناتور 76 ساله دموکرات از ایالت ماساچوست اعلام کردند که او در روحیه خوبی دارد و پرانرژی است.

به گفته آنها آزمایش‌ها پس از تشنج نشان‌دهنده آن بوده است که توموری در قطعه جانبی (پاریتال) چپ مغز کندی وجود دارد. بررسی‌های مقدماتی بر مبنای نمونه‌برداری از مغز نشان داده است گه علت تشنج کندی توموری از نوع گلیوم بدخیم است.

به گفته پزشکان در مورد نحوه درمان پس از انجام آزمایش‌های بیشتر تصمیم گرفته خواهد شد، اما سیر معمول درمانی شامل ترکیبی از شیمی‌‌درمانی و پرتودرمانی است.

کندی به دنبال بروز در تشنج در او در خانه‌اش  در کیپ‌کود در ماساچوست در روز شنبه این هفته با هلیکوپتر به بیمارستان منتقل شد.

گلیوم بدخیم یکی ار سرطان‌های مغز است که هر سال در آمریکا از هر 9000 نفر در یک مورد تشخیص داده می‌شود- و شایع‌ترین سرطان مغز در میان بزرگسالان است.

گلیوم بدخیم یک تشخیص اولیه است ک وضعیت بیمار بسته به نوع اختصاصی تومور که با آزمایش‌های بیشتر مشخص می‌شود، متفاوت خواهد بود.

طول مدت میانگین زنده ماندن بیماران از کمتر از یک سال برای انواع پیشرفته و مهاجم- مانند گلیوبلاستوم – تا حدود پنج سال برای انواع با رشد آهسته‌‌تر متفاوت است.

کندی از لحاظ طول مدت خدمت به عنوان عضو سنای آمریکا دومین فرد به  حساب می‌آید و چهر‌ه‌ای غالب در سیاست‌های حزب دموکرات از زمان انتخابش در سا ل1962به عنوان سناتور بوده است.

برادر بزرگتر او جوزف در جنگ جهانی دوم در سقوط  هواپیما کشته شد، و دو برادر دیگر او جان اف کندی رئیس جمهور آمریکا و سناتور رابرت کندی به ترتیب در سال‌های 1963 و 1968 ترور شدند.

کد خبر 52542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز