مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
۰ نفر

نایب‌رئیس شورای شهر اراک گفت: تاکنون موضوعی به شکل رسمی درباره استیضاح شهردار مطرح نشده است.

شهرداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی سورانه با تاکید بر اینکه در هر مجموعه‌ای اختلاف نظر و سلیقه امری طبیعی است، افزود: اینکه بین اعضای شورای شهر و شهردار اراک و حتی بین اعضای شورا اختلاف نظر وجود داشته باشد، طبیعی است و موضوع خاصی نیست، اما اینکه موضوع به مطبوعات کشیده شود و اختلاف نظرهای درون مجموعه‌ای در عرصه جامعه مطرح شود درست نیست و فرقی نمی‌کند که این مسائل از جانب چه کسی مطرح شده باشد.

وی بیان کرد: هر فعالیتی باید عقلانی و طبق فرآیند طبیعی و قانونی‌اش انجام گیرد. آنچه در فضای مجازی مطرح می‌شود در واقع گمانه‌زنی‌ و آنان که این مسائل را مطرح می کنند به دنبال دامن زدن به اختلافات هستند. متاسفانه این اتفاق از سوی رسانه‌ها رقم می خورد و افراد حقیقی و حقوقی در پس آن قرار ندارند. این رسانه‌ها به هر دلیلی و بهانه‌ای مانند جذب مخاطب و جلب توجه جامعه چنین رفتاری را نشان می‌دهند.

سورانه با تاکید بر اینکه روش‌های کلانتر مرکزی جواب نمی‌دهد، ادامه داد: تا این لحظه به صورت رسمی موضوع استیضاح شهردار اراک در بین اعضای شورا مطرح نبوده است، البته تذکراتی داده شده است، اما استیضاح مطرح نیست و البته اخذ چنین تصمیمی نیز فرآیند دارد، ظرف زمانی کوتاه و یک شبه نمی‌توان استیضاح را مطرح کرد.

نایب رییس شورای شهر اراک تاکید کرد: طرح چنین مواردی در سطح جامعه سودی نخواهد داشت. اعضای شورا از شهردار انتظار هماهنگی و تعامل بیشتری دارند و البته شهردار هم استدلال‌هایی دارد، به عنوان مثال یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های اصلی شهردار ابلاغ بودجه سال ۹۹ بود که اخیرا و البته ناقص انجام گرفت در حالی که طبق قانون بودجه باید تا ۱۵ اسفندماه به شهرداری ابلاغ می‌شد و مسلما شهرداری حق نگرانی در این خصوص را دارد چراکه باید وظایف و برنامه‌های خود را براساس این بودجه تنظیم کند.

وی افزود: در مقابل، شورا انتظار دارد که شهردار تعامل بیشتری با شورا داشته باشد و به نظر اعضا احترام بگذارد تا بتوان به تعامل و گفت‌وگوی سازنده دست یافت، ادامه این شرایط قطعا باعث عقب افتادگی امور شهر و شهرداری می‌شود که نه تنها سودی ندارد بلکه برای شهر و شهروندان زیانبار است.

سورانه عنوان کرد: این اختلافات باعث رکود، کندی و حتی توقف امور ذاتی شهرداری اراک شده است، نباید مانع تراشی کرد و نگرانی شهردار از این بابت به حق است، باید فرآیندی برای رفع این اختلافات شکل گیرد.

کد خبر 525116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha