چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

کنفرانس بین‌المللی فیزیک و فلسفه روزهای ۲۰ و ۲۱ اوت ۲۰۲۰ در بانکوک- تایلند برگزار می‌شود.

فیزیک و فلسفه

به گزارش همشهری آنلاین، فیزیک علمی است که روابط ریاضی یک پدیده را که خاصیت تکرار داشته باشد بصورت یک قانون بیان می‌کند هر چند ممکن است تعاریف متفاوتی از فیزیک ارائه داد ولی مهم آن است که علم فیزیک در مورد روابط بین اشیاء مادی بحث می‌کند.

از طرفی باید گفت فلسفه در پی توضیح اصل پدیده‌هاست و به تعبیر هگل فلسفه تحقیق اشیاء به اندیشه و دیده خرد است. به این ترتیب شاید بتوان گفت فلسفه روشنی بخش راهی است که دانش در آن طی مسیر می‌کند و به همین دلیل علم و فلسفه رابطه‌ای بسیار نزدیک و پیوسته برای درک جهان دارند اگر کل دانش را یک خط فرض کنیم تا جایی که مربوط به امور ماده و اشیا می‌شود را علم مادی و از آن به بعد که در وراء ماده است را ماوراء ماده یا متافیزیک می‌گویند.  با این مقدمه شاید جذابیت این که کنفرانسی بین المللی درباره این دو حوزه از دانش بشری برگزار شود بیش از پیش نشان داده شود.

محور موضوعات این کنفرانس شامل مواردی چون هدف فیزیک، فلسفه فضا و زمان، زمان، سفر زمانی، فضا، فلسفه مکانیک کوانتومی، جبرگرایی، اصل عدم قطعیت، تاریخ فلسفه فیزیک، فیزیک ارسطویی، فیزیک نیوتنی، لایب نیتز و... است. علاقمندان به موضوعات فوق می‌توانند چکیده آثار خود را به آدرس https://panel.waset.org/conference/۲۰۲۰/۰۸/bangkok/ICPP/sponsorship نمایند.

مهلت ارسال آثار تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ است. جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس https://waset.org/physics-and-philosophy-conference-in-august-۲۰۲۰-in-bangkok مراجعه گردد.

کد خبر 525094

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha