رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: استفاده شهروندان یزدی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری به ویژه اتوبوس به دلیل شیوع کرونا ۹۰ درصد کاهش یافت.

اتوبوس شهری

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدرضا شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: استقبال مردم یزد از حمل‌ونقل عمومی به بیش از یک دهم ظرفیت این ناوگان کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا شامل ضدعفونی کردن، استفاده رانندگان از دستکش و ماسک و استفاده حداکثر نیمی از ظرفیت اتوبوس‌ مورد تاکید است.

شفیعی ادامه داد: شیفت‌ فعالیت اتوبوس‌ها کاهش یافته و هر اتوبوس پس از یک روز فعالیت کامل، یک روز متوقف و اتوبوس دیگری جایگزین آن می‌شود.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد در مورد راه‌اندازی بی. آر. تی در شهر یزد اظهار کرد: طی مکاتباتی که با معاونت امور زیربنایی شهرداری یزد انجام شده، مقرر است تا طرح خط ۳ بی. آر. تی از پایانه غدیر، بلوار شهید دهقان، بلوار ۱۷ شهریور، بلوار نواب صفوی، پایانه دولت‌آباد، بلوار رسالت و پایانه امام خمینی(ره)، به علت آسان بودن شرایط و کمتر بودن موانع نسبت به مسیرهای شماره ۱ و ۲ در اولویت اجرا قرار بگیرد.

شفیعی گفت: باید ایجاد ایستگاه‌های اتوبوس، پل‌های عابر پیاده و همچنین برآورد هزینه‌های مربوطه به راه‌اندازی بی. آر. تی شهر در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار بگیرد.

کد خبر 524862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha