مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای نیاز مدارس برای اتصال به اینترنت پرسرعت، این طرح در مدارس استان به مدت ۲ سال آغاز شده و برای بیش از ۴۰۰ مدرسه سرویس ای‌دی‌اس‌ال رایگان ارائه خواهد شد.

اینترنت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مرتضی بلالی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای ایجاد زیرساخت مناسب برای حمایت از کسب و کارهای نوپا، استارتاپ‌ها و هم‌چنین توسعه زیرساخت در شرایط کرونا برای دانش‌آموزان و دانشجویان است به طوری که کلیه ترافیک مربوط به سامانه آموزشی شاد و هم‌چنین سامانه آموزشی دانشگاه‌ها برای دانشجویان و استفاده‌کنندگان رایگان است.  

وی ادامه داد: سرعت این سرویس از ۲ تا ۱۶ مگابایت است و ۳۰ گیگابایت ترافیک به مدت دوسال برای کل آموزشگاه‌های استان به صورت رایگان قابل استفاده است و در نقاطی از استان که شرایط استفاده از اینترنت ADSL را ندارند می‌توانند از زیرساخت‌های همراه اول و ایرانسل استفاده کنند.  

تمرکز بر توسعه ارتباطات روستایی

بلالی اظهار کرد: در راستای توسعه ارتباطات روستایی هم پروژه‌ای تحت عنوان «تار» یعنی توسعه ارتباطات روستایی که زیرساختی مربوط به فیبر نور روستایی است را راه‌اندازی کرده‌ایم که ایجاد هر فیبر نوری باعث توسعه زیرساخت‌های روستایی و توسعه دولت الکترونیک و هم‌چنین استفاده از خدمات بانکی، بهداشت، سلامت الکترونیک، آموزش الکترونیک و موارد دیگر می‌شود.  

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در اولویت اول در مجموع ۳۵۵ کیلومتر فیبرنوری روستایی اجرا خواهد شد و برای توسعه شبکه موبایل در استان ۸۱ سایت از اپراتور همراه‌اول به واسطه توسعه شبکه موبایل در استان پیش‌بینی شده است که تعدادی از ۸۱ سایت جدید هستند که باید احداث شوند و بعضی از آنها برای ارتقای تکنولوژی از۲G به۳G و ۴G است که با اجرای این ۸۱ سایت اگر تجهیزات به استان برسد ۲۱۶ روستای استان را در برمی‌گیرد.  

حمایت از کسب و کارهای نوپا برای تحقق اقتصاد دیجیتال

وی بیان کرد: با اجرای این طرح‌ها مشکلات اینترنت مناطق استان رفع می‌شود و روستاییان می‌توانند از امکانات اینترنت استفاده کنند، در راستای توسعه کسب و کار و اقتصاد دیجیتال به جای توسعه اقتصاد نفتی سازمان فناوری اطلاعات ایران سامانه‌ای را تحت عنوان ایران نوآفرین برای حمایت از کسب و کارهای نوپا، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها طراحی کرده است که می‌توانند در آن ثبت‌نام و از بسته‌های حمایتی استفاده کنند.  

بلالی عنوان کرد: به محض ثبت‌نام می‌توانند از بسته‌های کامل حمایتی در زمینه تبلیغات، نرم‌افزار، اتوماسیون استفاده کنند و این مبلغ تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال است که تا نزدیک ۶ ماه می‌توانند از این تسهیلات رایگان استفاده کنند و پس از آن با تخفیف ۵ درصد ارائه می‌شود.  

توسعه پهنای باند از ۴۰ به ۱۰۱ گیگابایت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری توضیح داد: توسعه پهنای باند ما از ۴۰ گیگابایت به ۱۰۱ گیگابایت رسیده است که به واسطه حجم بالای استفاده از اینترنت توسعه پیدا کرده است و حتی‌المقدور روستاها را به سیستم اینترنت پر سرعت متصل کرده‌ایم که هم به صورت خط ثابت و هم درخواست واگذاری ADSL از مخابرات داشتیم.  

وی ادامه داد: طبق برنامه‌های وزارت ارتباطات، به شرط تامین تجهیزات تا پایان برنامه توسعه ششم روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهیم کرد که این شبکه مدیریت داخلی دارد و کاملا امن و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.  

کد خبر 524812

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha