۴۰ تن انواع مواد خانمانسوز مخدر به مناسبت روز جهانی مبارزه با موادمخدر در سیستان و بلوچستان طی مراسمی با حضور شماری از مدیران و مسئولان استان امحا شد.

موادمخدر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان سه‌شنبه ۳ تیر در حاشیه این مراسم گفت: این میزان مواد مخدر شامل ۲۲ تن حشیش، ۹۸ کیلو تریاک، ۲۵ کیلو هروئین و بقیه از انواع موادمخدر است.

علی زندی ادامه داد: تلاش بی‌وقفه نیروهای انتظامی، مرزبانی، امنیتی، سپاه و بسیج و همکاری خوب مردم مرزنشین استان  منجر به افزایش قابل توجه کشفیات موادمخدر شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان افزود: مبارزه با موادمخدر و برخی معضلات و آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک دغدغه اصلی در جامعه مطرح است به طوریکه رهبر معظم انقلاب شخصا در حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود و پنج آسیب اولویت‌دار را اعلام کردند که یکی از مهمترین کلید واژه‌های این نوع آسیب‌ها، موضوع مبارزه با موادمخدر است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان به سبب داشتن بیش از یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خاکی با کشورهای افغانستان و پاکستان و بیش از ۳۱۰ کیلومتر مرز آبی در دریای عمان همواره مورد طمع سودجویان و سوداگران مرگ برای حمل و نقل، نگهداری و بعضا ترانزیت موادمخدر است که خوشبختانه با حضور مقتدرانه نیروهای مرزبانی، انتظامی و امنیتی هم اینک از امنیت مطلوبی برخوردار است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان ادامه داد: مردم ما بخوبی می‌دانند امروز مافیای موادمخدر نسل پویای جامعه را هدف قرار داده که باید با هوشیاری تمام با آنان مقابله کرد.

زندی به این‌که مبارزه با مواد مخدر از حوزه یک دستگاه و ارگان خارج است، اشاره کرد و گفت: باید در بحث اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر تمامی ارگان‌ها از جمله سپاه و بسیج، سمن‌ها، امامان جمعه و جماعات، علما و روحانیون، رسانه‌ها و تمامی کسانی که صاحب تریبون هستند پای کار باشند تا فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام شود.

کد خبر 524726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha