معاون سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان گفت: آتش‌سوزی دوشنبه‌شب دوم تیرماه در روستای تنسوان بخش مرکزی این شهرستان موجب از بین رفتن چهار هکتار گندمزار و باغ این روستا شد.

آتش‌سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین قربانی سه‌شنبه سوم تیرماه اظهار داشت: از این میزان سطح خسارت‌دیده، سه هکتار گندمزار و یک هکتار باغ پسته بوده است.

وی گفت: چهار نفر از نیروهای سازمان به همراه یک دستگاه خودروی سنگین برای خاموش کردن آتش به محل حادثه اعزام و پس‌از یک ساعت موفق به مهار آن شدند.

قربانی ادامه داد: علت این حادثه بی‌احتیاطی و خطای انسانی بوده است که مردم روستا مشارکت خوبی در خاموش کردن آتش داشتند. این حادثه تلفات جانی در بر نداشت.

تنسوان با ۳۵۳ نفر جمعیت در هفت کیلومتری جنوب شهر شیروان واقع است.

پیشتر، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی هم گفته بود که بر اساس آخرین اطلاعاتی جمع‌آوری شده از پهنه‌بندی عرصه‌های طبیعی، ۲۹ درصد از گستره استان در ریسک پر خطر آتش‌سوزی قرار دارد.

گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ‌ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهرهاست.

شهر ۸۵ هزار نفری شیروان دارای سه ایستگاه آتش‌نشانی و ۵۲ نفر نیروی آتش‌نشان است.

کد خبر 524707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha