فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: با وزش تندباد گرم در گندمزارهای بیله‌سوار ۵۰ تا ۸۰ درصد مزارع این شهرستان در فصل برداشت خسارت دیده‌اند.

گندم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسن قبادی، فرماندار بیله‌سوار در استان اردبیل در نشست با مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی در بیله‌سوار اظهار کرد: در سه مقطع زارعان بیله‌سوار با خسارت در مزارع روبرو بودند که این شرایط به کاهش تولید محصولات کشاورزی به ویژه غلات در این شهرستان منجر شده است.  

وی خاطرنشان کرد: شهرستان بیله‌سوار که منطقه شاخص در تولید محصولات زراعی به شمار می‌رود به انبار غله کشور مشهور است اما در این شرایط اکثر زارعان از وضعیت بغرنج شکل گرفته ناراحت و نگران هستند.  

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: خشکسالی اوایل کشت محصولات زراعی در پائیز و کاهش رطوبت براثر تعدیل بارندگی‌ها وجود داشت و سرمازدگی فروردین ماه ۹۹ بر این تنش جوی افزود و در نهایت خردادماه ۹۹ و در ایام برداشت محصول وزش بادگرم دسترنج کشاورزان را با خسارتی هنگفت روبرو کرد.  

قبادی بیان کرد: در مزارع دیم برآورد خسارت مسئولان صندوق ۵۰ تا ۸۰ درصد است و همچنان انتظار می‌رود با بررسی و اعلام دقیق خسارت از طریق صندوق در حمایت از کشاورزان اقدامات قانونی انجام شود.  

وی ادامه داد: عملیات برداشت غلات در این شهرستان طی روزهای آینده به اتمام خواهد رسید و سازمان غله و تعاون روستایی مشغول خرید محصولات کشاورزان هستند که پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال ۹۸تا ۵۰ درصد برداشت محصول تقلیل یابد.  

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: علاوه بر گندمزارها تولید سایر محصولات کشاورزی در این شهرستان چندان وضعیت مساعدی ندارد ولی انتظار می‌رود با حمایت جهادکشاورزی کشت دوم محصولات در این شهرستان که اغلب دانه‌های روغنی است، با شرایط مساعدی در فصل کشت و برداشت روبرو شود.  

کد خبر 524646

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha