معاون عمران روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: ۲۰ میلیاردریال اعتبار از محل منابع ملی به ۶ روستای پرخطر استان اختصاص‌یافته است.

روستاهای پرخطر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی خانجانیان سه‌شنبه سوم تیر افزود: اعتبار یادشده به‌غیر از اعتبارات سال ۹۸ بوده و فقط به روستاهایی که در معرض خطر حوادث غیرمترقبه مانند سیل قرار دارند، تخصیص داده می‌شود.

وی ادامه داد: روستاهایی که اعتبار مناطق پرخطر برای آنها در نظر گرفته‌شده شامل اوانک، کوشدشت و خوبان در منطقه الموت، آزادده در تاکستان، دیدار در آوج و سنگان علیا در منطقه طارم سفلی واقع‌ شده‌اند.

به گفته او پروژه‌های در حال اجرای این روستاها شامل احداث دیوار حایل و ساحلی در رودخانه‌های عبوری آنها بوده و با میزان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تا پایان مردادماه ۹۹  نیز به پایان خواهد رسید.

خانجانیان ادامه داد: منابعی که از محل اعتبارات بحران برای مناطق پرخطر تخصیص پیدا می‌کند ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه است و اعتبار تخصیص داده‌شده به ۶ روستای استان قزوین هم به علت وقوع سیل سال ۹۸ بود که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به رفع نواقص بستر برخی از رودخانه‌های سیل‌خیز و ایمن‌سازی آنها در روستاهای استان اقدام کرده است.

استان قزوین ۸۳۲ روستای با خانوار دارد.

کد خبر 524642

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha