رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان گفت: ارزش تولیدات کرمان در این حوزه ۴۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

توليد كشاورزي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  عباس سعیدی ادامه داد: کرم خراط، زنجره خرما، مگس میوه مدیترانه‌ای مهم‌ترین آفات کشاورزی در استان هستند.

وی افزود: ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار از باغ‌های کرمان زیر کشت گردو قرار دارد و آفت کرم خراط در سال ۹۸ در باغ‌های شهرستان بافت گزارش شد که افزایش سطح زیر کشت گردو و کاهش نزولات جوی منجر به گسترش این آفت شده است.  

سعیدی تصریح کرد: در سال ۹۸ با مشارکت فرمانداری شهرستان بردسیر، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و بسیج سازندگی، مبارزه با آفت کرم خراط در سطح ۳۵ هکتار در بیدخوان بردسیر انجام شد و در سال ۹۹ نیز در سطح ۱۱۰ هکتار در شهرستان رابر مبارزه اصولی انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: ۷هزار هکتار از باغ‌های خرمای این استان درگیر آفت زنجره هستند که برای مبارزه با این آفت هر منطقه بلوک‌بندی و در هر بلوک یک کارشناس مستقر شده که برنامه‌ریزی لازم برای مقابله آن در سال ۹۸ انجام شد.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده ملخ صحرایی نیز در ۲ شهرستان ریگان و ارزوئیه در سال ۹۸ در سطح ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مشاهده و با آن مبارزه شده است.

سعیدی بیان کرد: تاکنون در مجموع و در سطح ۷۵ هزار هکتار از اراضی سطح استان ملخ ردیابی شده و در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه انجام شده است.

کد خبر 524338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha