مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

بهار عزیزاللهی، دختر ۶ساله زرندی به عنوان خردسال‌ترین صنعتگر کشور در رشته صنایع دستی فعالیت دارد.

بهار عزیزاللهی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند گفت: برای اولین بار یک کودک ۶ساله‌ زرندی با آموزش‌های مادر تحصیلکرده و هنرمندش، اقدام به خلق و رونمایی از صنایع دستی تولیدی خود کرد که بدین ترتیب، چشم‌های زیادی به سوی او خیره شد. این رخداد یک اتفاق نادر در سطح استان و حتی کشور است.

محمد اسلامی اظهار کرد: ماجرا از دبستان قرآنی طه و به همت مدیر مجتمع قرآنی ضحی آغاز شد. برای اولین بار در کشور نمایشگاه اختصاصی از آثار هنرمندان دبستانی دایر شده بود که کارهای دانش آموزان دبستانی سبب شگفتی شد و بر این اساس، در میان کارهای انتخابی، کار یک کودک خردسال هم انتخاب شد.

وی تصریح کرد: اگر تا امروز برداشت ما از شعار اقتصاد مقاومتی، مربوط به صنعتگران جوان و میانسال و حتی هنرمندان مسن‌تر بود، اما متوجه شدیم باید اقتصاد مقاومتی را از دبستان و پیش‌دبستانی آغاز کنیم.

اسلامی ادامه داد: از مسئولان وزارت آموزش و پرورش می‌خواهیم یک دبستان صنایع دستی را به صورت پایلوت در زرند راه‌اندازی کنند.

"حشمت‌الله رضایی"، مدیر پیش‌دبستانی قرآنی شهرستان زرند گفت: برای اولین بار، اقدام به راه‌اندازی رشته صنایع دستی کردیم که ۷۰ دانش‌آموز و پیش‌دبستانی در این واحد آموزشی شرکت کردند.

او افزود: خوشبختانه بیش از ۱۴۰ اثر دانش‌آموزان این موسسه قرآنی در یک نمایشگاه به نمایش گذاشته شد که در این بین، آثار بهار عزیزاللهی دانش‌آموز این پیش‌دبستانی مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

"عزیزاللهی"، پدر این خردسال هنرمند گفت: اگر اولیا، استعداد هنری کودکان و دانش‌آموزان را پیدا و آن‌ها را در این مسیر هدایت کنند، قطعاً آن‌ها می‌توانند در کنار درس، تولید نیز انجام دهند و به بازار کار وارد شوند.

او افزود: اهمیت دادن به هنر و فرستادن کودکان به سمت کارهای هنری به ویژه هنرهای تجسمی و موسیقی، هر دو نیمکره مغز را فعال و به آن‌ها در دروس ریاضی، فیزیک و... کمک فراوانی می‌کند.

عزیزاللهی تصریح کرد: در مجموع، با رفتن کودکان به سمت هنر، بدون شک، در آینده جامعه‌ای سالم‌تر خواهیم داشت.

"صادقی"، مادر این صنعتگر کوچک گفت: خودم و همسرم، هر دو در کارهای هنری فعال هستیم. همسرم خوشنویس است و خودم در هنرهای تذهیب، فیروزه‌کوبی، میناکاری، قلم‌زنی، پرداز و... سررشته دارم.

وی افزود: دخترم بهار از همان کودکی که ما در خانه کار می‌کردیم، به هنر علاقه نشان می‌داد. ما نیز وسایلی را که می‌خواست برایش تهیه می‌کردیم.

صادقی تصریح کرد: موقع کار، اینطور نبود که ابزار خودمان را از جلوی دست و پایش جمع کنیم، بلکه آن‌ها را در اختیارش قرار می‌دادیم، حتی اگر آن‌ها را خراب می‌کرد.

او بیان کرد: بهار در ۹ماهگی، مداد را به درستی در دستش می‌گرفت، در ۴سالگی همه رنگ‌ها را درست تشخیص می‌داد، اکنون نیز با میل و رغبت خودش کار می‌کند.

صادقی گفت: البته کارهایی که انجام می‌دهد، قطعاً با توجه با سنش بدون نقص نیستند، اما من خودم جاهایی از کارش را تصحیح می‌کنم و سپس آن‌ها را به بازار ارائه می‌دهیم.

زرند از شهرهای استان کرمان در جنوب شرق ایران است.

کد خبر 524303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha