مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان به مهاجران ساکن این شهرستان توصیه کرد با توجه به شیوع بیماری کرونا برای حفظ سلامتی خود و دیگران، اصول بهداشت فردی، جمعی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

کرونا بیمارستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رقیه کرمانیان در نشستی با تعدادی از رهبران قومی،  مذهبی و اعضای شورای افغان‌های مقیم شهرستان افزود: موارد شیوع ویروس کرونا در بین افغان‌ها رو به افزایش است، اگر آنها  و مردم اردکان اصول بهداشتی، قرنطینه خانگی و  فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، ممکن است با وضعیت نگران‌کننده‌ای روبه‌رو شویم.

وی بر پرهیز از برگزاری مراسم فاتحه‌خوانی، عقدکنان و عروسی از سوی مهاجران افغان در این شهرستان تاکید کرد.

معاون فرمانداری اردکان اضافه کرد: همه مردم ملزم به تجدیدنظر نسبت به اصول مراوده در رفتارهای اجتماعی خود نسبت به دیگران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

کرمانیان ادامه داد: آموزش‌های لازم بهداشتی در فضای باز برای شهروندان خارجی مقیم شهرستان پیش‌بینی شده تا  آنها مسافرت و رفت‌وآمدهای خود را کاهش دهند.

رئیس شبکه بهداشت اردکان نیز گفت: جمعیت افغان زیادی ساکن مهمانشهر اردکان هستند که منازل آنها تهویه مناسبی ندارد. این موضوع موارد نگرانی را دوچندان می کند.

محمدرضا اعلایی افزود:  ۸۵ درصد مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا در افراد بالای ۶۰ سال است. این به معنای هشدار به شهروندان خارجی است که آمار سالمندان در جمعیت آنها بیشتر است.

وی هشدار داد: تنها بیمارستان اردکان در وضعیت مناسبی قرار ندارد و در صورت افزایش آمار مبتلایان، مجبور به تجهیز نقاهتگاه با امکانات محدود در محل مهمانشهر خواهیم بود.

اعلایی از رهبران قومی افغان‌ها خواست تدابیری برای کاهش رفت‌وآمد کودکان و تعطیلی بازارهای هفتگی و دست‌فروشی‌ها در مهمانشهر اتخاذ کنند.

در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار مهاجر مجاز افغان در استان یزد زندگی می‌کنند که حدود ۱۷ هزار نفر  دانش‌آموز و تعدادی نیز دانشجو هستند. آماری از افراد مشغول به تحصیل این گروه در مراکز آموزش عالی استان تاکنون منتشر نشده است.   

حدود ۷ هزار افغان‌ در منطقه مهمانشهر اردکان مقیم هستند و مواردی از ابتلای آنها به  کرونا گزارش شده است.

کد خبر 524281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha