دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

مهدی رفیع: منچستر با این پیروزی توانست شانزدهمین امتیاز خود را به دست آورد و با یک پله صعود پس از دو هفته مجددا در صدر جدول لیگ برتر قرار بگیرد.

از ادامه مسابقات هفته هفتم لیگ برتر انگلستان دو تیم منچستر یونایتد و نیوکاسل یکشنبه شب در ورزشگاه اولدترافورد به دیدار هم رفتند.

سرخپوشان منچستر در حالی پا به این میدان گذاشته بودند که در آخرین بازی خود در ورزشگاه خانگی یک بر صفر مغلوب آرسنال شده بودند و دیگر مجالی برای بد بازی کردن در مقابل تماشاگران خودی نبود.

تساوی چلسی هم فرصت خوبی برای منچستر بود که پس از دو هفته  دوری از صدر جدول دوباره حاکم لیگ برتر شود. شیاطین سرخ اولدترافورد نیمه اول را کاملا هجومی آغاز کردند.
در یکی از حساس‌ترین صحنه‌های نیمه اول در دقیقه 25، شوت زیبای فلچر به تیر دروازه نیوکاسل برخورد کرد.

حملات منچستر ادامه داشت تا جایی که در دقیقه 40 توپی از روی نقطه کرنر به رونالدو داده شد. او پس از حرکت در عرض و آمدن به پشت محوطه جریمه شوت سنگینی را به سمت دروازه استیوهارپر دروازه‌بان نیوکاسل زد و پس از برخورد به تیر دروازه جلوی پای سولسشیائر افتاد و او هم با ضربه‌ای دروازه راه راه پوشان نیوکاسل را باز کرد.

نیمه اول با تک گل یونایتدی‌ها و حملات متعددشان به پایان رسید. نیمه دوم نیز با حملات سرخپوشان آغاز شد و نیوکاسل نشان داد که مانند نیمه اول تیمی دست وپا بسته است و فقط قادر به دفاع کردن می‌باشد.

در دقیقه 49 نیز شوت ویدیچ بعد از برخورد به سولسشیائر تبدیل به گل دوم منچستر و سولسشیائر شد.

 کریستین رونالدو نیز بدون شک بهترین بازیکن میدان بود. او با حرکات خود تیم حریف را در هم ریخته بود که در بعضی از صحنه‌ها فقط با خطا کردن می‌توانستند او را متوقف کنند.
 او در این بازی پایه‌گذار گل اول یونایتدی‌ها بود. همچنین نیوکاسل در این بازی خوش‌شانس نیز بود چرا که چندین بار توپ‌های رونالدو به تیر دروازه آنها برخورد کرد و تبدیل به گل نشد.

نیوکاسلی‌ها که چند سالی است خوب به منچستر می‌بازند در این بازی هم روند قبلی خود را ادامه دادند تا در 137 بازی دو تیم، شصت‌وششمین برد منچستر رقم بخورد. پیش از این دیدار 38 برد نیز از آن نیوکاسل شده بود و در 33 بازی دو تیم به تساوی رسیده بودند.
منچستر با این پیروزی توانست شانزدهمین امتیاز خود را به دست آورد و با یک پله صعود پس از مدت‌ها در صدر جدول لیگ برتر قرار بگیرد.

 نیوکاسل نیز با داشتن 7 امتیاز در این هفته لیگ برتر یک رتبه سقوط کرد. از نکات قابل توجه این بازی می‌توان به 200 حضور دیمین داف، بازیکن نیوکاسل و کاریک، هافبک منچستر در لیگ برتر اشاره کرد.

پیش از این دیدار همه چشم‌ها به وین رونی و ساهای فرانسوی دوخته شده بود چرا که وین رونی در 4 دیدار قبلی خود در برابر نیوکاسل موفق به زدن 4 گل شده بود. همچنین لوییز ساها که این روزها آماده است، تک گل منچستر را در برابر بنفیکا در لیسبون پرتغال به ثمر رساند. اما مهاجم دیگر یونایتدی‌ها پیروزی این تیم را رقم زد و آن کسی نبود جز سولسشیائر ستاره قدیمی این تیم؛ نروژی وفادار که طرفداران هنوز برایش غش می‌کنند! 

کد خبر 5240

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز