وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دبیرستان البرز در تهران از زوج و فرد شدن مدارس پرجمعیت در مناطق قرمز کرونا خبر داد.

محسن حاجی میرزایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی با تاکید بر اینکه نمی‌توان با فرض وجود کرونا زندگی را تعطیل کرد، افزود: فلسفه دایر بودن مدارس در روزهای پنجشنبه اجرای طرح تقسیم روزها برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه است. بر این اساس، دانش‌آموزان مدارس پرجمعیت به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ یک گروه روزهای زوج به مدرسه می‌روند و گروه دیگر روزهای فرد در مدرسه حضور خواهند داشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شرایط فعالیت مدارس در مناطق سفید و دارای جمعیت کم دانش‌آموزی عادی خواهد بود، گفت: البته استفاده از فضای مجازی برای ارائه آموزش‌ها حتی در شرایط سفید تداوم می‌یابد و فیلم‌های تدریس باکیفیت معلمان در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت. همچنین برگزاری آزمون‌های هماهنگ در کشور از طریق فضای مجازی ظرفیت خوبی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

حاجی‌میرزایی در بخش دیگر سخنانش گفت: مدارس غیردولتی باید متوجه باشند شرایط تغییر کرده است و اگر بخواهند مانند گذشته موقعیت خود را حفظ کنند، باید تغییراتی داشته باشند و شرایط جدید به خانواده‌ها پیشنهاد بدهند تا خانواده‌ها از آنها استقبال کنند. امیدوارم همکاران سازمان مدارس غیردولتی شرایط را ارزیابی و متناسب با شرایط با جامعه صحبت کنند.

کد خبر 523927

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha