مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: ۳۶ درصد از مساحت هفت شهر این استان در حوزه بازآفرینی شهری شامل بافت فرسوده، بافت با پیشینه روستایی، سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت ناهمگون و بافت تاریخی قرار دارد و نیازمند بازآفرینی و احیا است.

بافت فرسوده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدصدیق ثابتی اظهار کرد: ۵۰ درصد از جمعیت شهرهای کردستان در محدوده با تراکم بالا و کم‌برخوردار از استانداردهای زندگی شهری ساکن هستند که باید برای حل مشکلات آنها چاره‌ای اندیشید.

وی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی در این مناطق با نگاه ویژه،  ۴۹ پروژه را با اعتباری بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان در شهرهای سنندج، سقز، مریوان، قروه، بیجار، کامیاران و بانه تعریف و از سال ۹۸ عملیات اجرایی آنها را شروع کرده که برخی به بهره برداری رسیده و تعدادی نیز با سرعت مناسب در حال انجام است.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: با توجه به وضعیت نامناسب نواحی منفصل شهری در سنندج، کمبود فضای آموزشی، فضای سبز، اماکن تفریحی و معبر گذرگاهی از اهم مشکلات مردم این مناطق است.

ثابتی افزود: اداره کل راه وشهرسازی کردستان احداث خیابان گاز، خیابان حاج فیضه و دکل و ساخت ۲ واحد مدرسه ۶ کلاسه و ۹ کلاسه همچنین مرکز خدماتی، فرهنگی، ورزشی در محله نایسر و احداث خیابان استاد هیمن در محله حسن‌آباد سنندج را در دستور کار دارد.

وی اتمام احداث منبع آب شرب بهداشتی، مدرسه شش کلاسه و مدرسه ۹ کلاسه با پیشرفت ۸۵ درصدی را از دیگر خدمات راه و شهرسازی در نایسر اعلام کرد و گفت: یک مجموعه چند منظوره خدماتی، ورزشی و فرهنگی (مرکز محله) با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت در نایسر در حال احداث است.

ثابتی بیان کرد: احداث خیابان ۸۵۰ متری ماموستا هیمن با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ناحیه منفصل شهری سنندج از دستاوردهای طرح بازآفرینی شهری است، با احیای منطقه آغه زمان و انبار غله متروکه، اقتصاد راکد این محله‌ها زنده خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به رتبه نخست کردستان در جذب اعتبارات بازآفرینی، ارتقای استانداردهای لازم برای زندگی، حفظ جان و مال شهروندان، آزادسازی معابر، کاهش بار ترافیکی، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و سلامت شهروندان از اهم اهداف و مزایای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری است.

کد خبر 523917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha