مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: گل گاوزبان گیلان جای خوبی را در بازارهای خارجی پیداکرده است و کشورهای حاشیه خلیج فارس و ویتنام از مشتری‌های مهم این محصول استان هستند.

برداشت گل‌گاو‌زبان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، منوچهر پارسافر افزود:  ۸۸۰ هکتار از زمین‌های گیلان به کشت و پرورش گل گاوزبان اختصاص دارد، گل گاوزبان مهم‌ترین گیاه دارویی کشت شده در گیلان است و به‌دلیل بازارپسندی خوبی که دارد، سطح زیرکشت آن نسبت به پارسال افزایش یافته است.

وی افزود: رودسر بیشترین سطح کشت گل گاوزبان گیلان را به خود اختصاص داده است و قطب تولید این محصول در استان محسوب می‌شود.

پارسافر گفت:  بیش از ۶۰۰۰ نفر بهره‌بردار در تولید گل گاوزبان در گیلان فعالیت دارند. برداشت گل گاوزبان از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود گل‌گاوزبان‌کاران گیلانی تا نیمه تابستان امسال، ۳۹۰۰ تن گل گاوزبان به ارزش بیش از ۷۹میلیارد تومان برداشت کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: البته ساکنان مناطق ییلاقی و برخی از گردشگران سالانه مقدار زیادی گل گاوزبان خودرو هم برداشت می‌کنند که در آمارهای تولید نمی‌گنجد.

وی خاطرنشان کرد: گل گاوزبان جای خود را در بین بازارهای جهانی باز کرده است و در حال حاضر حاشیه خلیج فارس، ویتنام و چین از مشتری‌های مهم گل گاوزبان گیلان به شمار می‌آیند.  

پارسافر گفت: گل گاوزبان در بین بازارهای داخل استان نیز مورد استقبال مشتریان است، بهره برداران به‌علت درآمدزا و پر بازده بودن این گیاه دارویی از کشت این محصول خوب استقبال کرده‌اند.

کد خبر 523811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha