رئیس دفتر نمایندگی سازمان امور پناهندگی از نروژ گفت: سال ۹۸، ۱۸هزار و ۴۰۰ پناهنده از خدمات این سازمان در کرمان بهره‌مند شدند.

افغان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نصرت عثمان بیان کرد: ایران جزو کشورهایی است که یک میلیون پناهنده افغان را میزبانی کرده است. کشورهای کمی هستند که این تعداد پناهنده را طی سال‌ها میزبانی کرده باشند.  

رئیس دفتر نمایندگی سازمان امور پناهندگی از نروژ در کرمان اظهار کرد: از دولت ایران و مسئولان استان کرمان در راستای اقدامات و فعالیت‌هایی که برای پناهندگان انجام داده و می‌دهند،  قدردانی می‌کنیم. علاوه بر سختی‌های میزبانی طی این سال‌ها، شیوع کرونا نیز سختی‌هایی ایجاد کرد اما ایران شجاعانه و برنامه‌ریزی شده این موضوع را مدیریت کرد.

عثمان گفت: بازسازی و ساخت مدارس، ایجاد تاسیسات زیربنایی، فراهم کردن دوره‌های فنی و حرفه‌ای، کمک‌های معیشتی، حمایت‌های آموزشی و توزیع بسته‌های بهداشتی از جمله اقدامات این سازمان است.  

وی بیان کرد: سازمان امور پناهندگی حدود ‌۸ سال است که در کرمان فعالیت می‌کند. در حال حاضر کارگروهی برای مقابله با کرونا تشکیل شده است و ما یکی از اعضای آن هستیم.  

رئیس دفتر نمایندگی سازمان امور پناهندگی نروژی در کرمان گفت: هیچ گاه ناامید نشوید و کشورتان را رها نکنید. بالاخره روزی آرامش به کشورتان باز می‌گردد.

براساس این گزارش ۳۵۰هزار نفر پناهنده از کشور افغانستان در کرمان زندگی می‌کنند.

کد خبر 523806

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha