معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: صادرات صنایع دستی این استان بیشتر به صورت چمدانی انجام شده است.

صنایع دستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پریسا راد افزود: ۳ رشته جاجیم‌بافی، گلیم مشته و نی‌چیت‌بافی  این استان در معرض منسوخ شدن بودند که هر سه را احیا کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ۳۶۰ کد رشته صنایع‌دستی در سطح کشور وجود دارد که ۳۶ مورد از این رشته‌ها در استان در حال کار هستند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سال ۹۸، ۴۷۳ کارت مشاغل خانگی صادر کردیم.

راد تاکید کرد: ۳۵ هزار صنعتگر فعال در استان داریم، اما نزدیک به ۱۶ هزار نفر از این افراد شناسنامه دارند و در سامانه ما ثبت شده‌اند.

 وی ادامه داد: ۵۸۸ نفر طی سال‌های گذشته بیمه قالی‌بافی شدند و با توجه به سهمیه‌ای که از سال ۹۸ به این استان دادند مجددا ۸ نفر بیمه تامین اجتماعی و ۵۰ تا ۶۰ نفر از طریق صندوق بیمه روستایی و عشایر بیمه شدند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صادرات صنایع‌دستی این استان بیشتر به دلیل شرایط اقتصادی کشور به صورت چمدانی انجام شده و صادرات گمرکی هم داشته‌ایم.

راد بیان کرد: با توجه به اینکه سال ۹۹ سال جهش تولید نام‌گذاری شده است، برنامه‌هایی پیش‌بینی کرده‌ایم تا با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت، برگزاری دوره‌های شاغلان به صورت عمومی و تخصصی و برنامه‌های دوره‌های استانداردسازی و بسته‌بندی به بهبود کیفیت تولیدات صنایع دستی کمک کنیم که بتوانیم کارهای صادراتی انجام دهیم. همچنین در حال پیگیری برای بازارچه‌های فروش موقت و دائمی هستیم.

کد خبر 523759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha