رئیس اتحادیه آهنگران و در و پنجره‌سازان استان یزد گفت: نبود نظارت دولت بر بازار فولاد، وضع نابسامانی را برای خریداران و فروشندگان آهن به وجود آورده است.

آهنگري

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدعلی رنجبر در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: نوسانات بسیار شدید در قیمت مواد اولیه، کمر بازار آهنگران را خم کرده است.

وی افزود: بازار به‌گونه‌ای شده که پروفیل فروش علی‌الحساب آهن را می‌فروشد؛ برای مثال باید ۱۰ میلیون تومان بپردازیم و جنس خود را تحویل بگیریم و بعد از پنج روز قیمت پروفیلی را که برداشتیم، محاسبه کنیم. این کار از نظر عرفی و اخلاقی، درست نیست، اما خرید آهن در حال حاضر این‌گونه انجام می‌شود. جدیدا تعزیرات به آن ورود کرده ولی نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب است.

رئیس اتحادیه آهنگران و در و پنجره‌سازان آهنی استان یزد بیان کرد: کارخانه‌های بزرگ فولاد و آهن در کشور وجود دارد. تمام مواد اولیه از داخل کشور خودمان تأمین می‌شود و نیازی به ارز ندارد، ولی در تعجب هستیم که چرا نمی‌توانند حتی برای یک روز قیمت آهن و فولاد را ثابت نگه دارند.

وی ادامه داد: چه طور ممکن است قیمت مواد اولیه‌ای که در همین طبس و ساغند استان یزد تولید می‌شود ظرف مدت شش ماه دو برابر یعنی صد در صد شود؟

رنجبر گفت: قیمت قلم‌جوش، صفحه‌سنگی و بسیاری از ابزارهای دیگری که وسیله کار آهنگران به شمار می‌رود روز به روز افزایش می‌یابد و هیچ کس نظارتی بر آن ندارد.

رئیس اتحادیه آهنگران و در و پنجره‌سازان آهنی استان یزد اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئول مستقیم نظارت بر بازار آهن‌آلات است. دولت می‌تواند با نظارت و کنترل بیشتر مشکل را حل کند، چراکه فولاد یک کالای شخصی نیست.

رنجبر افزود: مردم به دلیل نبود نقدینگی و در تنگنا بودن، توانایی خرید درب و پنجره مورد نیاز خود را ندارند و بازار به کلی کساد شده است.

کد خبر 523748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha