یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
۰ نفر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: ۴ پرونده تخلف فروش مواد روان‌گردان در عطاری‌های این استان در سال ۹۸ محرز شده است.

دارو خانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، بهنام بهشتی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل در نشست مشترک با اصحاب رسانه اظهار کرد : برخی عطاری‌های متخلف که قرص شادی‌آور یا روان‌گردان مانند متادون به فروش می‌رسانند حتی اطلاعی از عواقب مصرف این مواد ندارند و این در حالی است که مجازات فروش آن برابر با فروش مواد مخدر است.  

وی تاکید کرد: علاوه بر این ۷ پرونده تخلف فروش مواد روان‌گردان در باشگاه‌های ورزشی نیز محرز شده ‌و با افراد متخلف بدون اغماض برخورد می‌شود.  

‌دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل مواد مخدر رایج در استان را نیز «گل» عنوان کرد و افزود: برخی باورها درباره مصرف مواد مخدر از جمله ممانعت از پیری، سلامتی جسم و درمان بیماری‌ها و جوان‌سازی شکل گرفته که خلاف واقع و با هدف فروش هرچه بیشتر آن است.  

بهشتی گفت: مشابه این باورهای غلط پیرامون بیماری کرونا مطرح شده بود که فرد با مصرف مبتلا نمی‌شود؛ در حالی که چنین باوری اشتباه است.  

وی با ابراز تاسف از این‌که قبح مصرف قلیان و سیگار شکسته و بین خانواده‌ها مصرف گسترده آن دیده می‌شود، اضافه کرد: مطابق مطالعات، ۵۵ درصد والدین زمانی از مصرف مواد توسط فرزندانشان مطلع می‌شوند که کار از کار گذشته و معتاد شده است.  

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل ادامه داد: لازم است خانواده‌ها با دقت و مراقبت از مصرف سیگار و مواد مخدر ممانعت کرده و اطلاع لازم را به فرزندان خود انتقال دهند.  

‌به گفته بهشتی در مقایسه شهر و روستا وضعیت در حاشیه شهرهای اردبیل وخیم است و برنامه جامع برای مقابله با خرده‌فروشان داریم.  

وی درباره مشکل ساماندهی معتادان متجاهر افزود: تعداد معتادات متجاهر استان متجاوز از ۱۰۰ نفر نیست اما در مقابل ۶ مورد خانه تیمی در حاشیه شهر اردبیل شناسایی شده که با شناسایی افراد معتاد را به کمپ‌های ترک اعتیاد هدایت می‌دهیم.  

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل تعداد معتادان سارق را ۱۰۳۳ مورد عنوان کرد و افزود: بسیاری از آسیب‌ها از جمله همسرآزاری، طلاق، خشونت و دزدی و سرقت در پی‌ اعتیاد در جامعه تشدید می‌شود.  

‌وی در تشریح مهمترین برنامه‌های هفته قوه قضاییه، به صدور احکامی به یاری‌گران و سفیران اجتماعی به ویژه ورزشکاران که در امر مبارزه با مواد مخدر اقدام می‌کنند خبر داد.  

بهشتی افزود: خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ با هدف مشاوره در راستای پیشگیری از آسیب‌های اعتیاد دایر است، با همکاری اتاق اصناف و سایر نهادها به دنبال اطلاع رسانی گسترده در سطح جامعه هستیم.  

کد خبر 523717

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha