دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

همزمان با نزول ارزش بازارسهام خودروسازان در بورس تهران دبیر انجمن خودروسازان اعلام کرد: شرکت‌های خودروسازی بیش از این قادر به مقاومت در برابر افزایش قیمت مواداولیه و تغییرات نرخ یورو نبوده و برخی به حاشیه زیان رسیده‌اند.

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با برنا با اشاره به افزایش نسبی قیمت خودرو سواری و وانت در سال‌جاری گفت: قیمت انواع خودرو سواری، وانت و اتوبوس متناسب با افزایش قیمت یورو، میزان ارزبری و هزینه تمام شده افزایش می‌یابد.

به گزارش همشهری، آمارهای موجود نشان می‌دهد: خودروسازان در ۲ ماه نخست امسال حداکثر با یک درصد رشد قیمت سهام خود روبه‌رو بوده‌اند. این اتفاق در حالی روی داده که هرسال با نزدیک شدن به فصل مجامع، صف خریدی طولانی پشت سر سهام خودروسازان در تالارهای مبادلات تشکیل می‌شد.

در حالی که در بهار امسال قیمت سهام سایپا و ایران خودرو دیزل ۱.۶ درصد و پارس خودرو نیم درصد افزایش داشته و ارزش سهام سایر خودروسازان نیز روندی نزولی را طی کرده است.

در این میان دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: خودروسازان با افزایش عرضه و بهره وری از افزایش قیمت‌ها در ۱۰ سال اخیرتا حد بسیاری جلوگیری کرده‌اند؛ اما به‌دلیل افزایش قیمت مواداولیه هم‌اکنون برخی از شرکت‌ها با ضررنسبی روبه‌رو شده‌اند.

کد خبر 52369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز