رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی استان یزد گفت: نبود نظارت عملی، علت گرانی‌های چندباره  در بازار لوازم خانگی است که هم به فروشندگان و هم مردم خسارت زیادی وارد کرده است.

شفاف‌سازی قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی یزد

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدهادی قیامت در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون چهار مرتبه و هر بار ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی داشته‌ایم.

وی افزود: این افزایشِ قیمتِ بی‌رویه نشان از نبود نظارت است؛ البته نظارت داشتن در بازار کنونی، تنها یک بازی است، زیرا هر کسی کار خود را انجام می‌دهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی استان یزد اضافه کرد: نماینده تولیدکنندگان لوازم خانگی می‌گوید ورق فولاد یک‌بارهاز ۶ هزار تومان به ۱۷ هزار تومان افزایش یافته است. فولاد فلزی است که در دست دولت است و  قیمت آن در بورس اعلام می‌شود، پس چرا آن را گران کرده‌اند؟

وی ادامه داد: در تولید وسیله‌ای مانند یخچال، ۷۰ درصد فولاد به کار رفته و با افزایش قیمت ۳ برابری فولاد، تولیدکنندگان چاره‌ای جز افزایش قیمت محصولات خود ندارند.

قیامت گفت: فروشندگان هم مجبورند جنس گران بخرند و هم گران بفروشند، چراکه درصد سودشان مشخص است و تنها می‌توانند به هر فاکتور ۷ درصد اضافه کنند. درغیر این صورت، توسط نمایندگان اتاق بازرگانی، اصناف و تعزیرات، جریمه می‌شوند.

وی اظهار کرد: دولت اعلام کرده به مردم وام می‌دهیم تا لوازم خانگی خریداری کنند، اما همین امر خود سبب گرانی‌های بیشتر می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی استان یزد افزود: خود دولت و اداره صنعت معدن و تجارت هم نمی‌دانند چه کار باید کنند و همه حساب و کتاب از دستشان در رفته است.

وی ادامه داد: قانون گران کردن به این ترتیب است که آنالیزِ قیمت داده شود و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان مجوز گران کردن بدهد، اما در حال حاضر حساب‌ها از دست همه بیرون رفته و سرخود، گران می‌کنند.

قیامت بیان کرد: کار اساسی به حرف نیست و دولت باید به حرفی که می‌زند، عمل کند.

کد خبر 523594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha