سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: بسته پیشنهادی 1+5 را دریافت و مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سیدمحمدعلی حسینی امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا به سولانا یا کسانی که قرار است بسته پیشنهادی 1+5 را برای ایران بیاورند اجازه می‌دهید که بسته را ارائه دهند؟ با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور گفت:‌ بسته پیشنهادی 1+5 را دریافت و مورد بررسی قرار می‌دهیم. نکات مثبت آن را اعلام و احیاناً اگر محور منفی داشته باشد اعلام می‌کنیم و محورهای قابل مذاکره و گفت‌وگو را مشخص خواهیم کرد.

وی با اشاره به سفر بوش به منطقه و طرح اتهامات علیه کشورمان نیز گفت: دولت آمریکا نمی‌تواند ملتها و ارزشهای آنها را تغییر دهد و باید تلاش کند تا از فرهنگ قرون وسطایی فاصله گرفته و درک بهتری از شرایط فعلی جهان داشته باشد.

وی افزود: هدف اصلی بوش از این سفر شرکت در مراسم شصتمین سالگرد اشغال سرزمین مقدس فلسطین بوده است. وی در این مراسم سخنانی به زبان آورد که حتی باعث تعجب صهیونیست‌های تندرو شد.

حسینی گفت: به خاطر همین اعمال است که دولت فعلی آمریکا منفورترین و منزوی‌ترین دولت در تاریخ آمریکاست و جایگاه مردم آمریکا را مخدوش کرده است.
وی همچنین سفر اخیر هیأت آژانس به تهران را سفری موفق برشمرد.

حسینی ترور 4 تن از دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی در بغداد را از سوی کسانی عنوان کرد که روابط و مناسبات خوب و برادرانه ایران و عراق را هدف قرار داده و در تلاش برای مخدوش کردن این روابط هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: بحث تضمین امنیتی که از سوی برخی کشورها به‌عنوان یکی از ملزومات مندرج در بسته پیشنهادی 1+5 به ایران از آن یاد می‌شود، به هیچ عنوان برای تهران مطرح نیست و هرگز آن را مطرح نکرده است.

همچنین حسینی در پاسخ به سؤال مهر که پرسید آیا تضمین امنیتی جزء درخواست‌های ایران ازگروه 1+5 در جریان مبادله بسته های پیشنهادی وجود دارد یا خیر، گفت: خیر، بحث تضمین امنیتی برای جمهوری اسلامی ایران مطرح نیست و هرگز آن را مطرح نکرده است.
وی گفت: ما البته هیچ پیش شرطی را برای گفت‌وگو نمی‌پذیریم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه و شرکت در جشن رژیم صهیونیستی نیز گفت: بی‌شک افکار عمومی دنیا می‌تواند بهتر از هر کسی در مورد اعمال قرون وسطی آمریکا نظر بدهد.

کد خبر 52347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز