مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عامل اصلی آتش‌سوزی در مراتع این منطقه را خطای انسانی شامل بی‌احتیاطی گردشگران ، مرتعداران و دامدارانی دانست که در این عرصه‌های طبیعی حضور دارند.

آتش سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، منصور شیشه‌فروش روز شنبه ۳۱ خرداد اظهار داشت: امسال ۱۲ فقره آتش‌سوزی در سطح ۱۹ هکتار از مراتع استان اصفهان روی داد که عامل ۹۵ درصد این حوادث خطای انسانی است.

وی محل وقوع حوادث یادشده مراتع سمیرم، نطنز، فریدونشهر و شاهین‌شهر و میمه عنوان کرد و افزود : در تازه‌ترین مورد پنج هکتار از زمین‌های منطقه ونک سمیرم در آتش سوخت.

شیشه فروش افزود : این آتش‌سوزی که حوالی ساعت ۱۴ روز گذشته به دلیل خطای انسانی رخ داد، با تلاش عوامل امدادی و آتش نشانی، تیم‌های حفاظتی منابع طبیعی و مشارکت مردمی پس از چهار ساعت مهار و خاموش شد.

شهر ونک از توابع شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مردم خواست با مشاهده آتش در مراتع و عرصه‌های زیست محیطی، آن را در اسرع وقت به شماره‌های ۱۱۲ هلال احمر یا ۱۵۰۴ فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

حدود ۲ میلیون هکتار از اراضی مرتعی استان، مستعد آتش‌سوزی است که بیشتر آن در شهرستان‌های غربی و جنوبی قرار دارد و به همین دلیل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درخواست کرد تا ۲ پایگاه دائمی اطفای حریق در این مناطق ایجاد کند.

۹۵ درصد از عوامل آتش‌سوزی در مراتع، انسانی و ناشی از غفلت گردشگران، ساکنان و دامداران است. سال گذشته ۲ فقره آتش‌سوزی در ۲.۵ هکتار از جنگل‌های فریدونشهر، حدود ۶۰ آتش‌سوزی در ۲۴۰ هکتار از مراتع و ۱۱ آتش‌سوزی در ۱۸۱ هکتار از عرصه‌های زیست محیطی استان اتفاق افتاد.

استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار مساحت دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌های طبیعی و ملی تشکیل می‌دهد و از این میزان حدود یکصد هزار هکتار جنگل، ۶ میلیون هکتار مرتع و سه میلیون هکتار بیابان است.

کد خبر 523457

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha