مدیرعامل شرکت مترو تهران از توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران در ۳ فاز خبر داد.

مترو تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران، اظهار داشت: این برنامه در ۳ فاز طراحی شده است که هر یک از فازها در مدت زمان ۳ سال به بهره‌برداری می‌رسد و در صورت تامین مناسب بودجه امکان اجرای همزمان ۳ فاز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت مترو عنوان کرد: در تلاش هستیم برای توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران نسبت به استفاده و جذب سرمایه‌گذار و ظرفیت مجتمع‌های ایستگاهی اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه شرقی خط ۴ مترو شامل ۱۰.۵ کیلومتر و ۹ ایستگاه است، عنوان کرد: این اقدام در راستای افزایش ظرفیت خط و تکمیل پوشش شبکه ریلی در پایتخت انجام می‌شود.

امام با اشاره به این که بر خلاف برخی دیدگاه‌های گذشته، شاخص موفقیت در اجرای برنامه برای ما فقط تعداد تونل و ایستگاه ساخته شده نیست، تاکید کرد: ملاک اصلی برای ما افزایش بهره‌وری و رضایت شهروندان است زیرا در غیر این صورت با خواب سرمایه و اتلاف آن مواجه می‌شویم و از سوی دیگر هدف اصلی در اقدامات فراموش می‌شود.

وی با تاکید بر این که اجرای برنامه توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران منوط به نحوه تامین مالی است، عنوان کرد: فاز اول این پروژه شامل ساخت ۴ ایستگاه است که بر این اساس خط ۴ در تقاطع سردار سلیمانی و باقری به خط ۲ متصل می‌شود.

امام با اشاره به این که توسعه شرقی خط ۴ امکان تبادل مسافر با خطوط ۲ ، ۱۰ و اکسپرس B را فراهم می‌کند، افزود: به نظر می‌رسد در سال جاری مرحله طراحی فاز اول این برنامه به پایان برسد. 

مدیرعامل شرکت مترو تهران در پایان گفت: امیدواریم در بهمن امسال مناقصه پیمانکار فاز اول برنامه توسعه شرقی خط ۴ برگزار و پیمانکار نهایی نیز انتخاب شود.

کد خبر 523420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha