دو کودک سه و چهار ساله هرسینی به دلیل محبوس ‌شدن داخل خودرو و خفگی بر اثر گرما جان خود را از دست دادند.

مرگ کودک بر اثر کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه شهروند، پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ مبنی بر مرگ دو کودک خردسال در یکی از روستاهای شهرستان هرسین کرمانشاه، تیمی از مأموران به محل اعزام شدند.

با حضور پلیس در محل و تحقیقات لازم مشخص شد که دختربچه‌ای سه‌ ساله به نام دلنیا و پسربچه‌ای چهار ساله به نام حسین که دخترخاله و پسرخاله بودند، پس از غفلت والدین خود سوار خودروی سمندی که متعلق به یکی از اعضای خانواده بود، شدند.

این دختر و پسر خردسال مشغول بازی داخل خودرویی بودند که زیر تابش آفتاب قرار داشت و بعد از دقایقی بازی ‌کردن قصد خروج از خودرو را داشتند که در را به روی خود بسته دیدند. تلاش و تقلای بی‌حاصل دختر و پسر خردسال و خستگی از یک سو و گرمای آفتاب از سوی دیگر باعث از حال رفتن این دو کودک داخل خودرو شد.

با گذشت بیش از دو ساعت والدین دلنیا و حسین متوجه غیبت دو کودک شدند. آنان پس از جست‌وجو، کودکان خود را در حالی ‌که بی‌حرکت داخل خودرو افتاده بودند، پیدا کردند. دختر خردسال پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد. کار احیای پزشکان روی پسر چهار ساله نیز موثر واقع نشد و هر دو کودک جان باختند.

سرهنگ محمدرضا آمویی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با ابراز تاسف از وقوع این حادثه تلخ و تأسف‌بار، گفت: گاهی اوقات لحظه‌ای غفلت و تنها گذاشتن کودکان خردسالی که هیچ شناختی از محیط پیرامون خود ندارند، حوادث غیرقابل جبرانی به وجود می‌آورد. در این حادثه تکان‌دهنده شاید اگر والدین دقایقی زودتر متوجه غیبت آنان شده بودند، می‌توانستند جان این دو کودک معصوم را نجات دهند، اما متأسفانه بی‌خبری طولانی‌مدت آنان از فرزندان خردسال‌شان عمری افسوس و حسرت برایشان به ارمغان آورد.

سرهنگ آمویی تاکید کرد: در فصل گرما خوب است والدین بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند و تحت هیچ شرایطی حتی برای دقایقی کوتاه آنان را تنها نگذارند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخ و تاسف‌باری نباشیم.

کد خبر 523360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha