مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
۰ نفر

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز از مهار آتش‌سوزی مراتع روستای منشاد دهستان میانکوه در بخش ‌مرکزی این شهرستان خبر داد.

آتش‌سوزی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیدعلی باقری گفت: این حادثه جمعه ۳۰ خرداد اتفاق افتاد و با اقدام سریع و به موقع یگان حفاظت منابع طبیعی و همکاری مردم، مهار شد.

به گفته وی، این آتش‌سوزی به علت روشن کردن آتش از سوی برخی از شهروندان و مسافران صورت گرفت که با وزش باد به سمت ارتفاعات و مراتع منطقه، شعله‌ور شده بود .

باقری افزود: این روزها، آتش‌سوزی مراتعی که در سال‌های بی‌آبی با تنوع پوشش گیاهی، همچنان با طراوت باقی مانده و بعد از باران‌های اخیر به اوج زیبایی رسیده، در اثر سهل‌انگاری، به یکی از خبرهای پرتکرار مبدل شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز از مردم خواست با توجه به خشکی علوفه‌های مرتعی از روشن کردن آتش در مراتع خودداری کنند و در صورت مشاهده آتش‌سوزی در این مناطق، موضوع را بلافاصله به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

این دومین حادثه آتش‌سوزی در مراتع مهریز طی هفته آخر خرداد بود و آتش‌سوزی مراتع اردشکن کنج‌کوه دهستان تنگچنار نیز چند روز پیش مهار شد.

روستای منشاد با ۲ هزار نفر جمعیت در  ۳۰ کیلومتری شهر مهریز در استان یزد قرار دارد.

عرصه‌های منابع طبیعی مهریز ۶۰۰ هزار هکتار وسعت دارد.

کد خبر 523321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha