مدیرکل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: یک هزار و ۱۹۸ واحد تولیدی این استان که بر اثر شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند برای دریافت تسهیلات حمایتی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

تسهيلات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، برهان صلواتی اظهار کرد: تاکنون ۱۹ هزار و ۴۷۹ واحد تولیدی و خدماتی این استان برای دریافت تسهیلات حمایتی آسیب‌های شیوع ویروس‌کرونا در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند و کار پایش این واحدها نیز توسط دستگاه‌های ذیربط آغاز شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون مدارک و درخواست یک هزار و ۹۴۶ واحد بررسی شده و از این تعداد یک هزار و ۱۹۸ واحد به اتمام رسیده و با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار درخواستی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: همچنین از بین ثبت نام‌کننده پرونده یک هزار و ۹۴۶ نفر از رانندگان نیز تکمیل و به بانک‌های عامل معرفی شده است.

صلواتی افزود: دولت به منظور حمایت از کسب‌ و کارهای آسیب دیده از کرونا در استان کردستان چهار هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده تا در راستای تثبیت اشتغال به این واحدها پرداخت شود.

وی یادآور شد: این تسهیلات به ۱۹ هزار و ۴۷۹ واحد آسیب دیده پرداخت می‌شود که شامل ۶ هزار و ۷۵ واحد در سنندج، چهار هزار و ۲۲۱ واحد در سقز، یک هزار و  ۸۸۹ واحد در بانه، ۵۶۶ واحد در دهگلان، ۱۱۰ واحد در دیواندره، یک هزار و ۵۷۹ واحد در قروه، یک هزار و ۸۲۲ واحد در کامیاران، یک هزار و ۷۲۰ واحد در مریوان و یک هزار و ۴۹۷ واحد در بیجار است.

صلواتی مبلغ تسهیلات برای واحدهای کسب و کار را ۱۲۰ میلیون ریال برای کسب و کارهای آسیب دیده و ۱۶۰ میلیون ریال برای واحدهایی که به دستور ستاد مبارزه با کرونا تعطیل شده‌اند، اعلام کرد و افزود: ۷۰ درصد این مبلغ برای پرداخت هزینه‌های دستمزد و ۳۰ درصد آن برای سایر هزینه‌های عملیاتی مرتبط با کسب و کار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهار کرد: واحدهای کسب و کاری که در قالب کارفرمایی و خویش فرمایی لیست بیمه دارند و سال ۹۸ و ۹۹ نیز فعالیت داشتند می‌توانند در سامانه کارا ثبت نام کرده و برای یک بار و حداکثر تا پایان خردادماه جاری مشمول دریافت تسهیلات پیش‌بینی شده، شوند.

وی گفت: بانک‌های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه کارگران، پارسیان، پارسارگاد، اقتصاد نوین، سینا، شهر، حکمت و موسسه‌های کوثر و ملل بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات حمایت از کرونا تعیین شده‌اند.

۱۴ رسته شغلی از جمله مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و آموزشگاه‌های رانندگی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب‌های شیوع ویروس کرونا هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ظهر جمعه ۳۰ خرداد در مجموع ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۹۳۹۲ نفر رسید.

کد خبر 523315

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha