مدیر کل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: نصب تابلوهای عبور حیوانات در برخی از جاده‌های این استان ضروری بوده و به کاهش تلفات این جانوران در اثر برخورد با وسایل نقلیه منجر می‌شود.

جاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «حسن عباس نژاد» اظهارکرد: در پیشگیری از حوادث جاده‌ای نصب تابلو و ایجاد مسیرهای امن عبور حیات وحش موثر است و با این که اهمیت موضوع به دستگاه‌های مربوطه اعلام شده است، اما اقدامی برای این کار در جاده‌ها انجام نمی‌شود.

وی اضافه کرد: هر چند جاده‌های ایران استانداردهای لازم برای عبور حیوانات حیات وحش را حتی در مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی را ندارند، اما در بسیاری از موارد با نصب تابلوهای هشداردهنده می‌توان تا حدودی حوادث و تلفات این جانوران کاهش داد.

عباس نژاد  اظهار کرد: مارها به دلیل خونسرد بودن در مناطق گرم که شب‌های سرد دارد، آسفالت را به دلیل رنگ و جنسش که جاذب گرما است انتخاب  و خودروهای عبوری نیز از روی آنها عبور می‌کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست قزوین افزود: آمار تلفات گوشتخواران نیز در جاده‌های استان قزوین بالاست و  بررسی‌ها نشان می‌دهد که اغلب این حیوانات بیمار هستند و تهدیدات را به درستی تشخیص نمی‌دهند.

وی بیان کرد: نصب تابلوهای عبور حیوانات مخصوصا در مناطق روستایی و برون شهری از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.

چندی پیش یک مار افعی پلنگی در گردنه فلار بر اثر عبور خودرو تلف و انتشار تصویر آن در فضای مجازی باعث آزرده خاطرشدن فعالان زیست محیطی شده بود.

کد خبر 523132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha