جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: این شرکت در مجموع ۵۹۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از مشترکان بخش‌های مختلف طلب دارد که بخشی از آن مربوط به دوران شیوع کرونا و عدم پرداخت قبوض مصرفی است.

قبض برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هیوا لهونیان اظهار داشت: پارسال بدهی مشترکان بخش‌های مختلف به شرکت برق استان ۴۳۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بود که به ۵۹۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در سال جاری افزایش یافت.

وی گفت: این شرکت ۱۸۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از مشترکان بخش خانگی طلب دارد، مشترکان بخش تجاری استان نیز ۱۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و بخش عمومی ۹۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بدهکار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان میزان وصول مطالبات از مشترکان را تا پایان سال گذشته ۹۲ درصد اعلام کرد و گفت: به‌دلیل شیوع کرونا و عدم قرائت کنتور در اواخر اسفند ماه پارسال امکان دریافت مطالبات براساس اهداف تعیین شده فراهم نشد.

لهونیان اضافه کرد: در فروردین امسال ۳۰۰ هزار پیام برای مشترکان ارسال شد تا به‌صورت خوداظهاری در سامانه ساپا شماره مصرفی را اعلام کنند، اما فقط ۵درصد مشارکت داشتند که بیشتر ارقام هم اشتباه وارد شده بود.

وی از مشترکان خواست نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند و یادآور شد: از ابتدای فروردین امسال تاکنون میزان فروش برق به مشترکان ۳۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و میزان مطالبات نیز هم بیش از ۲۴۴ میلیارد ریال رسیده است.

در حال حاضر ۶۶۳ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

کد خبر 523111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha