مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: راهبرد این اداره کل استانداردسازی اقامتگاه‌های بومگردی در کنار توسعه این تاسیسات است.

گردشگری سمنان

به گزارش همشهری آنلاین مهدی جمال روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توسعه اقامتگاه های بومگردی تاکنون راهبرد اصلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان به خوبی پیش رفته است و از سال ۹۸ تاکنون تعداد این تاسیسات گردشگری از ۶۵ به ۸۵ اقامتگاه بومگردی افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه هدف توسعه اقامتگاه های بومگردی در استان سمنان به خوبی محقق شد، افزود: اکنون سیاست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان استانداردسازی خدمات این تاسیسات از طریق آموزش مدیران و عوامل اجرایی آنها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان خاطرنشان کرد: تاکید وزارت میراث فرهنگی تقویت گردشگری به ویژه در مناطق روستایی از طریق توسعه بومگردی ها همراه با آموزش جوامع محلی است.

وی حفظ تعادل در ایجاد اقامتگاه های بومگردی را ضروری دانست و افزود: نباید به گونه ای باشد که ورود گردشگران به روستاها باعث نابودی آن شود به همین دلیل میراث فرهنگی به دنبال توسعه استاندارد اقامتگاه های بومگردی است.

جمال به به آمادگی افتتاح دو اقامتگاه در شهر سمنان خبرداد و بیان کرد: سرای ترنج و سرای کاشیان در بافت تاریخی سمنان با هدف کمک به احیای این منطقه تاریخی شهر بهسازی شد و بهره برداری می شود.

وی خانه طاهریان را دیگر طرح اقامتگاهی در بافت تاریخی شهر سمنان عنوان کرد که به زودی بهره برداری می شود و گفت: افتتاح این طرح به دلیل نوسان قیمت در تجهیزات به تاخیر افتاد و بهره بردار در حال تلاش برای تکمیل طرح است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان یادآور شد: این اداره کل حافظ بافت تاریخی و فرهنگی شهر سمنان است و آسیب به بخش های تاریخی خط قرمز میراث فرهنگی محسوب می شود.

وی بیان کرد: پس از بازگشایی ها با فروکش کردن شیوع کرونا میزان استقبال از مراکز اقامتی و گردشگری استان سمنان در حال افزایش است.

جمال، شعار اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان برای دوران پسا کرونا را حمایت همه جانبه از فعالان و مراکز حوزه گردشگری دانست.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، بر لزوم رعایت کامل شیوه‌ نامه‌های بهداشتی توصیه شده در تمام تاسیسات گردشگری استان در شرایط کرونا تاکید کرد و افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان سمنان برای پذیرایی و اقامت مسافران تابستانی آمادگی دارد.

۸۶ اقامتگاه بوم‌گردی و ۱۲ اقامتگاه سنتی در استان سمنان وجود دارد.

کد خبر 522918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha