سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم سوریه از سوی آمریکا گفت: همانند گذشته به همکاری‌های اقتصادی خود با ملت مقاوم و دولت سوریه ادامه خواهیم داد و به‌رغم این تحریم‌ها، روابط اقتصادی خود را با سوریه تقویت خواهیم کرد.

موسوی سخنگوی وزارتخارجه هوم پیج

به گزارش همشهری آنلاین، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وضع و اجرایی شدن قانون تحریمی موسوم به «سزار» علیه سوریه را اقدامی خلاف قوانین بین المللی و مبانی انسانی دانسته و آن را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در شرایطی که جهان درگیر همه گیری کرونا است، اعمال این قبیل تحریم‌های غیرانسانی، تنها رنج و آلام مردم سوریه را تشدید خواهد کرد.

موسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که پیش از این نیز اعلام کرده است هیچ گونه اعتباری برای این قبیل تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه که از روی قلدرمابی وضع و اجرا می شود، قائل نبوده و آنها را تروریسم اقتصادی علیه مردم عادی سوریه و در مسیر تداوم تلاش های آمریکا برای بی ثبات کردن آن کشور قلمداد می‌کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: ما همانند گذشته به همکاری‌های اقتصادی خود با ملت مقاوم و دولت سوریه ادامه خواهیم داد و به‌رغم این تحریم ها، روابط اقتصادی خود را با سوریه تقویت خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در توئیتی از آغاز اعمال تحریم‌هایی علیه حکومت سوریه از جلمه تحریم هایی علیه بشار اسد رئیس جمهوری این کشور و دهها نفر دیگر از افراد نزدیک به او خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تحریم های آمریکا علیه سوریه در قالب قانون قیصر، شامل تحریم هایی از جمله علیه ۳۹ شخصیت و مقام سوری از جمله بشار اسد و همسر وی است.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا دسامبر ۲۰۱۹  قانون سزار (قیصر) را تصویب کردند و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز آن را در بیستم دسامبر ۲۰۱۹ امضا کرد و قرار شد تا این قانون از ژوئن سال ۲۰۲۰ اجرا شود.

این قانون علیه افراد و نهادهای مرتبط با درگیری‌ها در سوریه تحریم‌های اضافی و محدودیت‌های مالی اعمال می‌کند. همچنین افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می کنند، ممکن است تحت تحریم‌ها قرار بگیرند. این تحریم‌ها علیه کسانی که در تولید نفت به سوریه کمک می کنند و یا نیازهای جنگی و فنی نیروهای این کشور را تامین می‌کنند و به صورت عمدی به آنها خدمات و معلومات ارائه می کنند، نیز اعمال می‌شود.

کد خبر 522881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha