مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق اصفهان گفت: اتخاذ تدابیر مدبرانه مدیریت و کاهش مصرف برق در ساعات پیک مصرف می‌تواند نگرانی‌ها را کاهش دهد و استان را از فهرست تقسیم‌بندی خاموشی‌های وزارت نیرو خارج کند.  

برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی ثقفی اظهار کرد: افزایش دمای هوا در روزهای اخیر، موجب افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق در استان اصفهان نسبت به سال ۹۸ شده و نگرانی برای تجاوز از سقف مجاز مصرف برق احتمال وقوع خاموشی را افزایش داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ساعات بحرانی با بیشترین شدت رشد مصرف برق بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ هر روز است. استفاده از نور خورشید به جای لامپ در ساعات مذکور برای روشنایی اتاق‌های مسکونی، اداری، تجاری و سالن‌ها و کارگاه‌های صنعتی، استفاده از دور کند کولر و خاموشی وسایل سرمایشی حداقل ۱۵ دقیقه به ازای هر ساعت استفاده، تنظیم دمای ۲۴ درجه برای کولرهای گازی و به حداقل رساندن استفاده از کولرهای گازی، استفاده نکردن از سایر وسایل برقی از قبیل جاروبرقی، چرخ‌گوشت، ماشین لباسشویی، اتو و... از جمله راهکارهای پیشنهادی برای کنترل مصرف برق است.

ثقفی گفت: صاحبان صنایع بزرگ و کوچک نیز با مشارکت در طرح‌های تشویقی، با کاهش مصرف به میزان حداقل ۱۰ درصد در ساعات اوج بار مشمول دریافت پاداش‌های قابل ملاحظه‌ای از شرکت توزیع برق خواهند شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق اصفهان بیان کرد: تامین برق داخلی ساختمان‌های اداری و کارگاه‌های صنعتی در ساعات بحرانی مذکور از طریق دیزل ژنراتورهای اضطراری نیز علاوه بر تامین سوخت به نرخ دولتی، مشمول دریافت فروش برق به شرکت توزیع برق به نرخ تشویقی ۶۷۵ تومان به ازای هر کیلووات ساعت خواهد شد.

کد خبر 522759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha