چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

۱۷ مدرسه سنگی به عنوان آخرین بقایای این مراکز آموزشی در خراسان شمالی برچیده شد و آموزشگاه‌های جایگزین آنها افتتاح می‌شود.  

مدرسه سنگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: حذف مداس سنگی خراسان شمالی در سفر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به بجنورد در سال ۹۸، مصوب شده بود.  

امین فلاح اظهار کرد: برای حذف مدارس سنگی ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که ۷۰ درصد از این رقم از منابع ملی و مابقی از منابع استانی تعهد شد.

وی افزود: در سفر وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی ۱۷ مدرسه با ۳۸ کلاس درس، به عنوان جایگزین مدارس سنگی استان، به بهره‌برداری می‌رسد.

فلاح ادامه داد: برچیدن بخاری‌های گازی از مدارس استان از دیگر طرح‌های افتتاحی در سفر وزیر آموزش و پرورش است. در سفر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به این استان،  برای برچیدن بخاری‌های گازی از مدارس استان، تامین ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد موافقت قرار گرفت که ۷۰ درصد از این رقم از منابع ملی و مابقی از منابع استانی تامین شد.   

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: هزار و ۸۱۲ دستگاه بخاری هرمتیک در ۲۸۲ مدرسه استان، جایگزین بخاری‌های گازی شده است.  

فلاح افزود: کارگاه توانبخشی و سالن ورزشی مجتمع آموزشی استثنایی استان با ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، افتتاح سالن ورزشی با ۱۵ میلیارد ریال در بجنورد و نیز استخر دانش‌آموزی شهدای فرهنگی شهرستان اسفراین با ۳۳ میلیارد ریال هزینه از دیگر طرح‌های افتتاحی در سفر وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی بود.

در خراسان شمالی ۱۵۰ مدرسه با ۸۰۰ کلاس درس تخریبی است و ۶۸۶ مدرسه با سه هزار و ۶۸۴ کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی است. ۷۰۰ فضای آموزشی استان با ۲ هزار و ۹۲۳ کلاس درس مستحکم است که بر این اساس ۳۹ درصد مدارس خراسان شمالی مستحکم، ۵۰ درصد از این فضاها نیازمند مقاوم‌سازی و ۱۱ درصد هم تخریبی است.

کد خبر 522673

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha