مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: شاخص آلایندگی هوا در فهرج چهارشنبه ۲۸ خرداد، به ۳ برابر حد مجاز رسیده که برای تمام گروه‌ها خطرناک است.

آلودگي هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  مرجان شاکری افزود: پدیده ریزگردها و گرد و غبار از ساعت ۵ صبح چهارشنبه در فهرج آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: اهالی فهرج امروز را در منازل خود بمانند و برای کارهای غیرضروری بیرون نروند.  

شاکری گفت: با توجه به محرومیت مناطق شرق استان کرمان از مسئولان می‌خواهیم موضوع مهار گرد و غبار را به طور ویژه پیگیری کنند.

از بین رفتن پوشش گیاهی به دلیل خشکسالی‌های پیاپی و وقوع توفان شن در این شهرستان در بسیاری از ایام سال موجب بروز ریزگردها و مختل شدن زندگی اهالی این منطقه می‌شود.

شاخص آلایندگی ناشی از ذرات معلق در هوا بین صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ هوای سالم، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ هوای ناسالم برای تمام افراد و از ۲۰۰ به بالا خطرناک است. ذرات معلق هوا (PM) اصطلاحی است که برای توصیف ذرات جامد و مایع پراکنده شده در هوا استفاده می‌شود.

ذرات معلق هم از نظر جنس و هم از نظر سایز بسیار متنوع است ولی با توجه به اندازه آنها به ۳ نوع ذرات درشت (coarse particles) یا PM۱۰ ذرات ریز (fine particles) یا PM۲.۵ و ذرات بسیار ریز (ultra fine particles) یا PM۰.۱ تقسیم می‌شود.

کد خبر 522672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha